Autó Demeter Péter 2019. december. 04. 12:57

70 milliótól indul itthon az Aston Martin szabadidő-autója – beleültünk

Demeter Péter
Szerzőnk Demeter Péter

Alig pár nappal azt követően, hogy megvolt az Aston Martin DBX világpremierje, elhozták és megmutatták a magyar ügyfélkörnek is.

James Bond autómárkájának már egy ideje itthon is van kirendeltsége, szépen fokozatosan be is indul a biznisz. Ennek egyik mérföldköve – nemcsak nálunk, de nemzetközi szinten is –, hogy a jelenlegi, nálunk is megvásárolható Aston Martinok – DB11, DBS Superleggera, Rapide S, Vantage – mellé megérkezett az első SUV-juk, az Aston Martin DBX is, amely a legnépszerűbb termékük lehet.

Mindez azt jelenti a gyártó várakozásai szerint, hogy minden második eladott Aston Martin a jövőben ez a nagyméretű SUV lenne. Az alapvetően gaydoni székhelyű vállalatnak az új típus miatt egy újabb gyártóüzemet is építenie kellett Wales közepén, St Athanban, itt készül majd el az évi nagyjából 7000 darab DBX.

Képgaléria
D.P.

Az autó 5,04 méter hosszú és a tengelytávja, vagyis az utasok hasznos helye több mint 3 méteres. A 2 méter széles monstrum 22 colos kerekeken gördül, a csomagtartójában pedig 632 liternyi csomagnak jut hely. A kocsi hátulja az Aston Martin Vantage vonalait követi szándékoltan, amely a márka sportkocsija.

Az apróságok persze azok, amelyek igazán kiemelnek egy ilyen autót a saját palettáján belül is. Az emblémája például egy ékszerkészítő cég terméke, amellyel a márka idestova 100 éve dolgozik együtt. Vagy a rengeteg Alcantara szövettől, amelyről sokan azt gondolják hasított bőr, pedig a mesterséges anyag az olasz Alcantara cég saját nevén jegyzetett anyaga.

A kiállított autó kézzel összerakott modell, amelyen itt-ott látszott, hogy bemutatókra járó példány, az egyik abból a nagyjából 60 darab autóból, amelyet elsőként legyártanak a teszteléshez, a bemutatókhoz vagy akár a töréstesztekhez. Ez a példány is folyamatosan úton van, hozzánk éppen Olaszországból érkezett, majd megy tovább Lengyelországba egy következő bemutatóra.

D.P.

2245 kilogrammos tömeg ide vagy oda, álló helyzetből alig 4,5 másodperc alatt lő ki az újdonság 100-as tempóra, a végsebessége pedig 291 km/h. Mindez az AMG-től származó 4 literes biturbó V8-as erőforrásnak köszönhető, mely egy kilencfokozatú automata váltón keresztül 550 lóerőt, illetve 700 Nm-t szabadít rá a kerekekre.

A DBX teljesen egyedi alvázat kapott, amely szinte teljes egészében alumínium felépítmény. A motorja a német Daimlertől származik, amely 5 százalékos tulajdonosa is az Aston Martinnak. Egyébként ugyanaz az egység, mint amit a Vantage-ban is használnak, de némileg saját karaktert, motorelektronikai programot kapott. (Állitólag nem kizárt, hogy a V12-es motor is felbukkan majd a modellben, amely saját fejlesztés, legalábbis Andy Palmer az Aston Martin főnöke azt mondta, hogy " a V12-es is elfér a motortérben".)

Mint a bemutatón elhangzott, az első vevők limitiált szériát kaphatnak meg, amely 500 sorszámozott autót jelent majd – kis plaket jelzi a kocsiban, hogy kié hányadik darab. Ehhez, mint elmondták, még egy exkluzív VIP parti is jár majd Európában, amelynek a részleteiről nem beszéltek.

D.P.
D.P.
D.P.
D.P.

Ami az árakat illeti, a modellt a közvetlen konkurensek a 680 lovas Porsche Cayenne Turbo S e-Hybrid, illetve a 650 lóerős Lamborghini Urus közé lőtték be: minimum 193 500 eurót, vagyis átszámítva mintegy 65 millió forintot kell fizetni érte. Ha valaki megrendel egy ilyen modellt, nagyjából 8 hónapot kell rá várni, mire megkaphatja, ami nem számít hosszú időnek ebben a szegmensben.

Persze angliai gyártású autóként a Brexit elég sokat módosíthat a kocsi árán: ha az angol termékekre fizetni kell majd a külső vámot is, az jelen esetben nagyjából 10 százalékkal emelheti az árakat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.