A PSA konszern szemrevaló kisautójának új generációja mostantól hazánkban is elérhető, az alaposabb teszt előtt egy gyors próbát tettünk a tisztán elektromos változatban is elérhető típussal.
A Peugeot 2012-ben dobta piacra a 208-ast, melynek nemrégiben leplezték le a második generációs változatát. A DS3 Crossback és az Opel Corsa által is használt CMP plaftformra épülő újdonság a szlovákiai Nagyszombatban (Trnava) készül, és az első példányai már meg is érkeztek Magyarországra.
A 4 méter 5 centiméter hosszú új 208-as kicsit hosszabb az elődjénél, de "személyében" továbbra is egy elsősorban városi használatra szánt kisautóhoz van szerencsénk. A design abszolút egyedi, unalmasnak egyáltalán nem mondható, mind az első, mind a hátsó részt függőleges tagolású lámpák uralják, és az egyedi menetfények mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Elöl egész jól el lehet férni, hátul azonban már az átlagos magasságúaknak is szűkős lehet a hely, és a nem túl nagy szögben nyíló ajtó miatt a beszállás sem feltétlenül egyszerű. A csomagtartó sem mondható tágasnak, hiszen mindössze 265 liternyi pakkot képes magába nyelni. Összehasonlításképp, az új Corsa 309, az új Clio pedig 391 literes csomagtartóval bír.
A sportosan kompakt kormány mögött opcionálisan háromdimenziós digitális műszeregység található, melynek egyedi képét két egymás mögött elhelyezett LCD állítja elő. A műszerfal közepén kiviteltől függően 5, 7, illetve 10 colos érintőképernyő található, a felhasznált anyagok minősége a második felszereltségi szinttől felfelé egyértelműen jobb.
Említést érdemel továbbá a sávtartó automatika, az adaptív tempomat, a táblafelismerő rendszer, a parkolósegéd, a masszírozásra is képes első ülések, a TomTom-alapú navigáció, illetve a nem mindenhol logikus felépítésű, megszokást igénylő felhasználói felület.
Az összes motor automatikus start/stop rendszerű. Az 1,2 literes 3 hengeres benzinmotor szívó alapmodellje 75 lóerős, és kizárólag ötfokozatú kéziváltóval rendelhető. A turbós változatok 100, illetve 130 lovas változatokban készülnek, hatfokozatú kézi-, illetve nyolcfokozatú Aisin automata váltóval. Az 1,5 literes dízelmotor 102 lóerős és hatfokozatú kéziváltót szerelnek mellé.
Érkezőben továbbá a 136 lóerős villanymotorral felvértezett és mintegy 340 kilométeres hatótávolságú e-208, mely hazánkban minden további nélkül megkaphatja a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot. Tavasszal jön a divatterepjárósra faragott 2008, ami a Renault Captur és a VW T-Cross fő riválisaként a 208-asnál nagyobb, 375 literes csomagtartót vonultat fel. És a 2008-asból is lesz tisztán elektromos változat.
Legolcsóbban 3,99 millió forint ellenében lehet új 208-asunk, ennyit kérnek el a 75 lovas alapmodellért. A 100 lóerős benzines kivitel alapára 4,42 millió forint, a 130 lovas jól felszerelt változat pedig 6,77 millió forinttól indul. A dízel 208-as kezdőára 4,96 millió forint. Az e-208 alapára a 1,5 millió forintos állami támogatás levonását követően 9,9 millió forint, és minden vásárló 11 kW teljesítményű fedélzeti töltőt kap ajándékba. Utóbbi egy 200 ezer forintos opció lenne, és segítségével 7-ről 5-5,5 órára csökkenthető a töltési idő a 7,2 kW-os töltőhöz képest.
Összehasonlításképp, a kifutó 208-asból a 82 lóerős alapmodell 3,63 millió forintba kerül. A testvérmodellnek tekinthető új Opel Corsa 3,99 millió forinttól indul, ennyibe kerül a 75 lovas szívómotoros alapmodell.
Az új Renault Clio már 3,35 millió forinttól a miénk lehet, ilyen olcsón viszont csak 65 lóerőt kapunk. A Ford Fiesta 85 lovas alapmodellje 4,5 millió forinton nyit, a Volkswagen Polo 95 lóerős legolcsóbb kivitele pedig minimum 5,03 millió forintba kerül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.