Az olaszok most egy stílusorientált autóval rukkoltak ki a sok teljesítményfókuszú modelljük után.
A Roma az ötödik új modell, amelyet 2019-ben bemutatott a Ferrari. A kétajtós, kétüléses sportkocsi neve arra utal, hogy az olasz főváros az 50-es, 60-as években élte a dolce vitát, az édes életet – ezt idézi meg a könnyednek szánt dizájn.
Az újdonság konkurensei első sorban a Mercedes-AMG GT és az Aston Martin Vantage lehetnek, amelyek közönsége hasonló modellekben gondolkodik.
A Ferrari Roma a megjelenésében újszerű vonalat képvisel: inkább egy elegáns sportkocsi, mint egy pályanapokra is való sportkocsi.
A 4,65 méteres kocsi nemcsak külsejében tér el a megszokott Ferrari-vonaltól, a kabintere is – a célcsoportnak megfelelően – inkább egy komfortos GT-ére hasonlít, amelyet hosszú utazásokra terveztek.
A Romában egy V8-as 3,9 literes, turbófeltöltéses benzinmotor van, amely 620 lóerős 5750-es fordulatszám felett, a 760 Nm-es nyomatékát 3000-5750 fordulatnál adja le. Az év motorjának is megválasztott egységgel a Roma, 3,4 másodperc alatt gyorsul százra és 320 km/h a végsebessége. Ugyanezzel a motorral szerelték fel a Ferrari F8 Tributót is, de az olaszok azt mondják, a Roma teljesen új kipufogó rendszert kapott, amely miatt jelentősen eltér azétól az orgánuma.
A Ferrari Roma árát még nem közölte hivatalosan a cég, de vélhetően a jelenlegi alapmodellének, a Portofinóénak a magasságában lehet, amelyért nagyjából 200 ezer dollárt kell leszurkolni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.