A csehek legnépszerűbb modellje alaposan megváltozott. Jönnek az elektromos meghajtású változatok és a digitális világ az utastérben.
Prágában mutatták be este a Mlada Boleslavban készülő újdonságot, amely komoly fejlődést mutat az előző generációhoz képest.
A limuzin és a kombi változat egyszerre mutatkozott be a cseh fővárosban. Az újdonság a Volkswagen MQB platformjára épül akárcsak a Volkswagen Golf.
A megújulás kapcsán 4669 mm hosszával az új Octavia limuzin 19 mm-rel hosszabb, mint elődje, míg a kombi 22 mm-rel lett hosszabb. A szélessége mindkét autónak 15 mm-rel növekedett, és a csomagtartó térfogata a kompakt osztályban továbbra is a legnagyobb: 600 liter, míg a kombi esetében 640 liter alapból.
Vizuálisan a legnagyobb változás, hogy a fényszóróháza ismét egy egységet alkot. Egyben új a hűtőrácsa és karcsúbb hátsó lámpákat kapott, valamint a mostani dizájnkódba illeszkedő Skoda feliratot a csomagtérfedélen. Újdonságnak számít az is, hogy már 19 colos kerekkel is rendelhető az Octavia.
A belső térben is elég komoly a megújulás, mert a két legfontosabb kijelző is digitális lett. A műszerfal panelje hasonló az új Golféhoz és magában foglalja az infotainment-rendszert és a szellőzőnyílásokat. A vezető előtti képernyő mérete 10.25 colos.
A motorvariánsok közül a legérdekesebb a plug-in hibrid változat, ami egy 1.4 literes benzinmotor 156 lóerejét egy 75 kW-os elekrtomos motorral toldja meg és 13 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amely így 204 lóerő rendszerteljesítményű és 55 kilométert csak elektromosan is képes haladni. (Ennek egy hátránya van, a csomagtér 450 illetve 490 literre csökken a szedán illetve a kombi esetében.)
A másik érdekes hajtásvariáns, hogy az Octaviában is megjelenik az eTec nevű lágyhibrid rendszer, amely a 48 Voltos rásegítő hálózatot jelenti, amely a 1.5 literes 150 lóerős egységhez lett hozzáadva. Ezen túlmenően lesz még egy gázautós változat is, amelyben szintén az 1.5 literes motor jelenti az alapot, de itt 130 lóerőt teljesít a CNG-s hajtással.
A hagyományos motorkat az 1.0 literes háromhengeres jelenti 110 lóerővel, a 1.5 literes 150 lóerővel, míg a 2.0 literes változat már 190 lovas. A dízeleknél a 2.0 literes TDI lesz csak, viszont három teljesítményszinttel: 115, 150 és 190 lóerővel. Az RS változat ugyancsak ezzel a kétliteres dízellel érkezhet majd.
A hírek szerint nálunk jövő márciustól lehet majd először a kombit megvenni, míg a limuzin áprilisban érkezik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.