Egyre fontosabb szerepet kapnak majd az elektromos kisáruszállítók, ha a városokban tényleg komolyan veszik, hogy fontos az alacsony légszennyezettség.
2020-tól az Opel furgonja, a Vivaro is kapható lesz tisztán akkumulátoros-villamos hajtással. Kétféle nagyságú akkumulátor közül lehet majd választani a felhasználási körülményektől függően: az 50 kWh kapacitásúval a hatótáv eléri a 200 kilométert, míg a 75-össel pedig 300-at lehet megtenni.
A Vivaro-e alapja a konszern EMP2-padlóváza, amely hagyományos és elektromos hajtóműhöz egyaránt alkalmas.
Az Opel új transzportere már nem két-, hanem háromféle hosszúságban (4,60, 4,95 és 5,30 méter) készül, 200 kilogrammal megnövelt hasznos teherbírása eléri az 1400-at, és elődjénél fél tonnával nehezebb, 2500 kilogrammos utánfutót vontathat. Legtöbb kivitele csak 1,90 méter magas, így behajthat mélygarázsokba is.
A Vivaro első generációját 2001-ben dobták piacra, és 2014-ig volt kapható kisbusz, furgon és platós kivitelben is. 2014 közepén jött a második generáció, amelyből idén nyárig 310 ezer talált gazdára.
Természetesen az Opel kishaszonjárműve mellett az azonos alapra épülő francia variánsai is érkeznek sorban, így jön a Peugeot Expert és a Citroen Jumpy tisztán elektromos változata is.
2021-ben társul a Vivaro-e-hez az Opel Combo és a Zafira Life is villanyautóként.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.