Az Audi győri gyárában 1200 fős létszámcsökkentés van folyamatban oly módon, hogy a határozott idejű szerződéseket nem hosszabbítják meg.
Az Audi Hungária győri üzemében jelentős létszámcsökkentés van folyamatban - írja a G7.hu. A cikk szerint erről a cég több munkatársa számolt be nekik az elmúlt napokban, azt is hozzátéve, egy hónapja jelentette be a gyár vezetése, hogy 1200 emberrel csökkentik a dolgozók számát. A leépítés közel 10 százalékos a világ legnagyobb motorgyárában.
A G7 forrásai arról számoltak be, hogy a leépítést elsődlegesen úgy oldják meg, hogy a határozott idejű szerződéseket nem hosszabbítják meg, vagy egyszerűen nem kapnak a munkavállalók új szerződést. A másodlagos módszer, hogy a nyugdíj előtt állókat megpróbálják nyugdíjaztatni.
Szimacsek Tibor, az Audi Hungária Független Szakszervezet kommunikációs munkatársa azt mondta, hogy a határozott szerződések meg nem hosszabítása egy április óta tartó folyamat, de azt nem tudta elmondani, hogy hány embert érint. Bizonytalanságot okoz az elektromotorok betörése és a digitalizáció fejlődése is, előbbiek összeszereléséhez Szimacsek szerint kevesebb ember kell, és a jövőben is arra kell számítani, hogy az átállással kevesebb munkaerőre lesz szükség az Audinál.
Nemrég számoltunk be arról, hogy az Audi 15 milliárd eurós (5025 milliárd forint) költségcsökkentési programot hajt végre 2022-ig, bár akkor úgy nyilatkoztak a német autóipari óriástól, hogy a gyártókapacitás csökkentése legfőképpen a két németországi üzemet, a ingolstadti központot és a Neckarsulmban működő gyárat érinti majd.
Az Audi cáfolta, hogy elbocsátanának 1200 embert, bár nem is ezt kérdezték tőlük, ugyanis nem szerződések felbontásával szüntetnék meg a munkaviszonyokat, hanem a lejáró szerződések meg nem hosszabbításával. Az állásfoglalásukban arról számoltak be, hogy "átalakulási folyamat javában zajlik a járműiparban, a konszernben, és az Audi Hungáriánál is, amely nagy kihívások elé állítja a vállalatot". Azt nem részletezték a G7-nek, hogy milyen átalakuklási folyamatról van szó, de az elmondottak egybecsengenek a korábbi hírekkel. Azt is hozzátették, hogy valamennyi vállalati folyamatukat felülvizsgálják, amely szinergiákat is teremt minden üzleti területen, így az átalakulási folyamat hatással van a foglalkoztatásra is.
A határozott idejű szerződéssel rendelkező munkavállalókkal kapcsolatban az Audi azt mondta, a létszám mindig is a piaci igényektől és a vállalat termelési programjától függött.
A Győrben autógyárat és a világ legnagyobb autómotorgyárát működtető társaság az idei első fél évben 906 ezer autót adott át vásárlóinak világszerte, 4,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Az értékesítési bevétel 28,8 milliárd euró volt, az egy évvel korábbi 31,2 milliárd után. A működési eredmény 2,3 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 2,8 milliárdról, a bevételarányos jövedelmezősége pedig 8,9 százalékról 8 százalékra csökkent.
Dunaújvárosban is megszorításokra készülnek, szerdán jelentette be Jevgenyij Tankilevics, az ISD Dunaferr cégvezetője, hogy létszámleépítésre kényszerülnek:
Elbocsátások indulnak a Dunaferrnél
Nyílt levél jelent meg június elején a Financial Times brit gazdasági napilapban, amely az acélipar nehéz helyzetére hívja fel a figyelmet. A hirdetésnek két magyar aláírója is volt, megkerestük őket.