Autó hvg.hu 2019. október. 05. 13:59

Megosztaná az Audi a villanyautójának titkait

A Volkswagen csoport legdrágább fejlesztéseit egyszerűen felkínálja a konkurenciának.

„Egyelőre tárgyalunk. Ám egyszerűen nincs más út, sem gazdasági, sem környezetvédelmi szempontból: csak a technológia megosztásával, így a gyártás gazdaságosabbá tételével érhetjük el, hogy az elektromos autók teret nyerjenek.” - azt az Audi villanyautó-fejlesztéseit felügyelő Ulrich Widmann mondta a totalcar.hu szerint.
A tárgyalópartnereket egyelőre nem nevezte meg, de egyesek úgy vélik, hogy az Aston Martin, a McLaren vagy a Maserati jöhetnek szóba. Mások szerint az sem lehetetlen, hogy a legnagyobb konkurenseknek, a BMW-nek és a Mercedesnek is átadnák az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett PPE platformot, így segítve elő, hogy az alkatrészek gyártása minél hamarabb elérhesse a gazdaságilag optimális szintet.
Az Audi, illetve a VW csoport persze házon belül is igyekszik a villanyautó-alapjait minél szélesebb körben alkalmazni. Csak az Audinál húsz tisztán elektromos, és legalább tíz részben elektromos hajtású modellt terveznek bemutatni 2025-ig, és a PPE platformot a Porsche és a Bentley is biztosan alkalmazza majd, de ez önmagában aligha lenne elég a megfelelő gyártási mennyiség eléréséhez.

„Egyelőre tárgyalunk. Ám egyszerűen nincs más út, sem gazdasági, sem környezetvédelmi szempontból: csak a technológia megosztásával, így a gyártás gazdaságosabbá tételével érhetjük el, hogy az elektromos autók teret nyerjenek” - ezt az Audi villanyautó-fejlesztéseit felügyelő Ulrich Widmann mondta a totalcar.hu szerint.

A tárgyalópartnereket egyelőre nem nevezte meg, de egyesek úgy vélik, hogy az Aston Martin, a McLaren vagy a Maserati jöhetnek szóba. Mások szerint az sem lehetetlen, hogy a legnagyobb konkurenseknek, a BMW-nek és a Mercedesnek is átadnák az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett PPE platformot, így segítve elő, hogy az alkatrészek gyártása minél hamarabb elérhesse a gazdaságilag optimális szintet.

Az Audi, illetve a VW csoport persze házon belül is igyekszik a villanyautó-alapjait minél szélesebb körben alkalmazni. Csak az Audinál húsz tisztán elektromos, és legalább tíz részben elektromos hajtású modellt terveznek bemutatni 2025-ig, és a PPE platformot a Porsche és a Bentley is biztosan alkalmazza majd, de ez önmagában aligha lenne elég a megfelelő gyártási mennyiség eléréséhez.

Hirdetés