Autó hvg.hu 2019. szeptember. 30. 07:59

Már konfigurálható a Volvo Tesla-verőnek ígérkező villanyautója

A rendelési folyamat már elindult, az első autókat várhatóan 2020 tavaszán lehet majd átvenni.

A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo almárkája, a Polestar 2017 őszén leplezte le első teljesen saját fejlesztésű modelljét, a 600 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkező Polestar 1-et. Márciusban pedig megérkezett a következő környezettudatos nekifutás, az immár teljesen elektromos hajtásláncú Polestar 2, ami most online konfigurátor oldalt kapott.

Első körben Polestar 2 Launch Edition modelleket lehet rendelni, mely Performance Packos jól felszerelt típus német alapára 57 900 euró (19,1 millió forint).

A Brembo fékes, Öhlins lengéscsillapítós és 20 colos kerekű első autókat az ígéretek szerint 2020 májusában lehet majd átvenni, és a későbbiekben érkezni fog egy 39 900 eurós (13,2 millió forint) alapmodell is.

László Ferenc

A nem titkoltan a Tesla Model 3 ellenfelének szánt szedán 408 lóerős összteljesítménnyel, 660 Nm-es nyomatékkal, illetve négykerék-hajtással rendelkezik, melynek köszönhetően a 0-100-as sprint kevesebb mint 5 másodperc alatt letudható vele.

A két villanymotor egy 78 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, mely mintegy 500 kilométeres hatótávolságot biztosít az WLTP-szabvány szerint. Összehasonlításképp, az általunk nemrégiben alaposan letesztelt Tesla Model 3-at 50, illetve 75 kWh kapacitású teleppel szerelik.

László Ferenc

A Kínában készülő Polestar 2 a világ első olyan autója, melynek infotainment rendszere Android-alapokra épül. Említést érdemel többek közt az integrált Google Áruház, a 11 colos központi érintőkijelző, illetve a fejlett hangvezérlés.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.