A kékvérű brit márka első hibrid modellje nem meglepő módon egy méretes divatterepjáró.
A Bentley 2012-ben valósággal sokkolta az autós társadalmat azzal, hogy közszemlére bocsátotta az igencsak véleményes külsőt kapott EXP 9 F koncepcióautót. Az ezt követő években szerencsére sokat dolgoztak a járgányon, melynek Bentayga néven a 2015-ös Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a véglegesnek mondható, már sokkal vállalhatóbb dizájnt kapott változata.
A második generációs Audi Q7 által is használt platformra épülő Bentayga egy 5,14 méter hosszú és 2,44 tonna tömegű hatalmas divatterepjáró, mely többféle motorral készül, de egészen mostanáig nem volt rendelhető szupertrendi plugin hibrid hajtáslánccal. Most azonban itt az első hibrid Bentayga, amit ugyan még a tavalyi a Genfi Autószalonon lepleztek le, de csak mostanság kezdődik meg a kereskedelmi forgalmazása.
A meghajtásról ezúttal egy 3 literes turbós V6-os benzinmotor, egy villanymotor és egy lítium-ion akkumulátorcsomag gondoskodik. A benzines egység 340 lóerős és 450 Nm nyomatékú, ami mellé 126 lóerőt és 350 Nm-t ad a villanymotor.
A 449 lóerős összteljesítményű, illetve 700 Nm-es rendszernyomatékú, 2,6 tonnás SUV 5,5 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebesség 254 km/h.
Normál hálózati töltővel körülbelül 7,5 óra alatt tölthető fel teljesen a 17,3 kWh kapacitású akkumulátor, ami gyorstöltővel ennél háromszor gyorsabban telepumpálható elektronokkal. Az e-hatótáv 39 kilométer, a teljes hatótáv pedig mintegy 747 kilométer.
A 141 100 eurós (46,5 millió forint) alapárú újdonság első példányait az év végén vehetik át a vásárlók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.