László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Ez az apró négykerekű a méretét és tömegét meghazudtolóan nehéz vontatmányokat képes elhúzni.

Ezekben a napokban Berlinre figyelnek a legújabb elektronikai fejlesztések iránt érdeklődők, ugyanis a német fővárosban most rendezik meg a rengeteg új kütyüvel támadó IFA (Internationale Funkausstellung) szakkiállítást. Az IFA szó hallatán azonban sokunknak mind a mai napig egy keletnémet platós teherautó jut eszünkbe, melynek apró "rokonával" össze is futottunk az idei kiállításon. Íme:
László Ferenc

A mellékelt fotókon az IFA (Industrieverband Fahrzeugbau) által gyártott DFZ 632 látható, melynek neve a Diesel Fahrersitz Zugmaschine szavak rövidítéséből eredeteztethető. 1965 és 1989 között évente átlagosan mintegy 300 ilyen kis vontatójármű készült az NDK-ban, melynek árcéduláján akkoriban 12 300 márkás összeg volt olvasható.

László Ferenc

A többek közt bányákban, a vasútnál és repülőtereken is használt járgány mozgatásáról egy 1,6 literes V4-es dízelmotor gondoskodik, melynek 30 lóerős teljesítménye 28 km/h végsebesség eléréséhez elegendő. De a DFZ 632 nem is a nagy sebességről, hanem sokkal inkább az óriási vontatóerőről szól: az 1,6 tonnás négykerekű akár 7 tonnát is el tud húzni.

A 2,9 méter hosszú egyszemélyes jármű 1,1 méter széles, 2 méter magas, a tengelytávolsága pedig 1,48 méter.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.