Autó hvg.hu 2019. augusztus. 28. 05:27

Elképesztően néz ki a Polestar elektromos autómárka kínai gyára

Bátran kijelenthető, hogy nem úgy fest, mint egy klasszikus autógyár, főleg nem mint egy kínai üzemről gondolnák.

Az talán mára ismert, hogy a Polstar a Volvo korábbi sportautórészlege, önálló márkává vált és elektromos autókat gyártanak. Mindezt, akárcsak a néhai anyacég, kínai tulajdonossal a háttérben.

Mint látható a márka lépésről lépésre erősödik, ami nem is csoda, ha egy olyan óriás van, mögötte mint a Geely, a kínai autóipari nagyhatalom. A Polestar életében mindenképpen mérföldkőnek tekinthető ugyanakkor, hogy elindult a márka központi gyártóüzeme.

A Polestar gyártási bázisának épülete önmagában sem tűnik éppen hagyományos autógyárnak. A minimalista, fekete színű homlokzat, a közepén található márkajelzéssel, valamint az egész épületben hangsúlyos fehér szín miatt nagyon exkluzívnak néz ki az egész komplexum.

Polestar
Polestar

Az üzem Csengtuban van és az ultramodern autógyárban egyelőre a Polestar 1 készül majd. Az első vásárlók ez év vége előtt már vezetik az elektromos járművet.

A Polestar tervei egyébriánt nem túlzóak, a termelés 500 darab autóval indul, amelyet 1500 darabra kell rövid távon felfuttatni.

Polestar
Polestar
Polestar
Polestar
Polestar
Polestar

A  Polestarnak egyelőre két modellje van: az emlíett Polestar 1, egy 600 lóerős és 1000 Nm nyomatékkal bíró sporthibrid 2+2 üléssel, míg a Polestar 2 nem titkoltan a Tesla Model 3 ellenfelének szánt szedán 408 lóerős összteljesítménnyel, 660 Nm-es nyomatékkal.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.