Bátran kijelenthető, hogy nem úgy fest, mint egy klasszikus autógyár, főleg nem mint egy kínai üzemről gondolnák.
Az talán mára ismert, hogy a Polstar a Volvo korábbi sportautórészlege, önálló márkává vált és elektromos autókat gyártanak. Mindezt, akárcsak a néhai anyacég, kínai tulajdonossal a háttérben.
Mint látható a márka lépésről lépésre erősödik, ami nem is csoda, ha egy olyan óriás van, mögötte mint a Geely, a kínai autóipari nagyhatalom. A Polestar életében mindenképpen mérföldkőnek tekinthető ugyanakkor, hogy elindult a márka központi gyártóüzeme.
A Polestar gyártási bázisának épülete önmagában sem tűnik éppen hagyományos autógyárnak. A minimalista, fekete színű homlokzat, a közepén található márkajelzéssel, valamint az egész épületben hangsúlyos fehér szín miatt nagyon exkluzívnak néz ki az egész komplexum.
Az üzem Csengtuban van és az ultramodern autógyárban egyelőre a Polestar 1 készül majd. Az első vásárlók ez év vége előtt már vezetik az elektromos járművet.
A Polestar tervei egyébriánt nem túlzóak, a termelés 500 darab autóval indul, amelyet 1500 darabra kell rövid távon felfuttatni.
A Polestarnak egyelőre két modellje van: az emlíett Polestar 1, egy 600 lóerős és 1000 Nm nyomatékkal bíró sporthibrid 2+2 üléssel, míg a Polestar 2 nem titkoltan a Tesla Model 3 ellenfelének szánt szedán 408 lóerős összteljesítménnyel, 660 Nm-es nyomatékkal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.