Talán már az idén hozzányúlnak az utakhoz.
A tervek szerint még az idén átadják az M70-es autóutat és befejezik az M2-es autóút bővítését - írta a Magyar Nemzet pénteken.
A lap azt írta, hogy hamarosan négysávossá alakítják az M7-es és az M1-es autópálya egy-egy viszonylag rövid, de annál balesetveszélyesebb leágazását. Az M70-est az év végén, az M15-öst jövő tavasszal adják át a forgalomnak. Dolgoznak több országos főút bővítésén is, ahol ma még sok baleset történik.
A cikkben felhívták rá a figyelmet, hogy az osztott pályás utak lényegesen biztonságosabbak, mint azok, amelyeken kétirányú forgalom halad. Az pedig különösen veszélyes, ha sok kilométernyi autópályás suhanás után az út átalakul, és kétszer egy sávban folytatódik. Az ilyen szakaszokon lényegesen több baleset történik: főleg a késő éjszakai, kora hajnali órák veszélyesek, amikor kisebb a forgalom, a vezetők figyelme pedig ellankad.
A súlyos, frontális balesetek többsége mind az M15-ösön, mind az M70-esen hajnalban történt. A két útvonal hasonló abból a szempontból, hogy egy nagy forgalmú sztráda leágazásaként építették, és mindkét esetben szükségmegoldásnak vélték a kisebb költséggel járó "fél autópálya" kialakítását.
Az M15-ös autóút az M1-es és Rajka között 15 kilométer hosszú, 1998-ban adták át, a bővítés azóta várat magára. Két éve már arról volt szó, hogy hamarosan megkezdődik az átépítése, de ez azóta sem történt meg.
A 21,3 kilométeres M70-es autóút az M7-es autópálya letenyei csomópontjától a szlovén országhatárig tart. Mintegy tíz éve 9,5 kilométer hosszan elkészült a kétszer két forgalmi sáv. Az út bővítése évek óta napirenden van, a mostani bővítés csupán 12 kilométerre vonatkozik, a murarátkai csomópont előtti és utáni 6-6 kilométerre.
Mindkét szakasz szerepel abban a kormányhatározatban, amely a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus közúti - valamint vasúti, elővárosi és vízi - közlekedési fejlesztéseinek listáját tartalmazza. A beruházások időarányosan zajlanak, az M70-es forgalomba helyezésének tervezett időpontja az év vége, míg az M15-ös esetében jövő tavasz a céldátum.
Emellett zajlik az M2-es bővítése, felújítása is, a tervek szerint még az idén átadják a végig négysávos gyorsforgalmi utat Vác déli csomópontja és az M0-s autóút között.