Ebből az egyedi vonalvezetésű sportkocsiból nem túl sok példány készült néhány évtizeddel ezelőtt.
Ha nem is ennyire felkapott, de szakmai körökben hasonlóan komoly elismerésnek örvend a 250 GT SWB, melynek egyik 1960-ban készült példánya nemrégiben hazánkban járt. Sőt, a Hungaroring Classic nevezetű rendezvény keretein belül még versenyzett is.
A 2,4 méteres, vagyis csökkentett tengelytávolságú modell jobban kezelhető, mint normál tengelytávolságú társai. A Giotto Bizzarrini, Carlo Chiti és Mauro Forghieri által fejlesztett sportkocsi a GT sorozat elsőként tárcsafékkel szerelt modellje volt.
Az alacsony tömege, nagyteljesítményű motorja és remek futóműve miatt igen versenyképes típus a 60-as évek elején komoly sportsikereket ért el. A 240, illetve 280 lóerős motorral szerelt Ferrari 250 GT SWB-ből mindössze 176 példány készült, és nem ritka, hogy egy-egy ilyen olasz járgány 2-3 milliárd forintos áron cserél gazdát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.