Az egyre nagyobb dugókon segíthetne Csepel-sziget legfontosabb útvonala, ha kész lesz egyszer teljes hosszában.
A BKK a TED-en az európai közbeszerzések oldalán kihirdette a csepeli gerincút folytatásának előkészítését célzó tendert – írja a magyarepitok.hu.
A majdani nyertes feladata a II-III. ütem megtervezése lesz. A megtervezendő út új nyomvonalon épül meg, a becsült hossza 6,8 kilométer. A kiírás tartalmazza egy mintegy 2 kilométeres elsőrendű árvízvédelmi védvonal megtervezését is. A régóta tervezett gerincút célja, hogy a települések belterületét elkerülve összekösse a Csepel-sziget lakott területeit a fővárossal.
A fejlesztés jelentőségét az adja, hogy az utóbbi évek agglomerációs népességrobbanása miatt a sziget településeiről egyre nehezebb bejutni Budapestre, a csúcsidőben hatalmas dugók terhelik az utakat. A gerincút első szakaszát 2013-ban már átadták. Az elkerülő északi végét a csepeli Teller Ede út képezi, míg a déli szakaszt a Tököl mellől induló, Halásztelek és Szigetszentmiklós közt elhaladó, az M0-s felett a Lakihegy és Csepel közötti területig átvezetett 5103-as közút – írta a Magyar Építők oldala.
A jelen kiírás tárgyát a két fenti szakasz közötti átkötés megoldása képezi. A második ütemben a Posztógyár utcát hosszabbítják meg a Mag utcáig. A harmadik ütemben a nyomvonal a Mag utcán és a Salak úton, majd beépítetlen területeken haladva éri el a II. Rákóczi Ferenc utat a Cseresznyefa utcánál.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.