Megérkezett a tavaly debütált X5 kupésra faragott testvérmodellje, a csapott hátú X6.
A BMW 2008-ban dobta piacra az akkori X5-ös alapjaira épülő sportos SUV, az X6 első generációját, mely aztán 2014-ben kapta meg az utódját. Most pedig hivatalosan is bemutatkozott a harmadik generáció, ami konkrétan ilyenre sikeredett:
Az új X6-osnak nemcsak a vese formájú hűtőrácsai nőttek, hanem maga az egész autó is. Az elődhöz képest 2,6 centiméterrel nőtt a hossz, 1,5 centiméterrel a szélesség és 4,2 centiméterrel a tengelytáv, ellenben a magasság 0,6 centiméterrel csökkent.
A szériában LED-fényszórókkal, felár ellenében pedig lézerlámpával szerelt újdonság belsejében az X5-ösből ismerős kép fogad, a műszerfalat két darab 12,3 colos képátlójú kijelző uralja, melyeken a bajor gyártó legfrissebb, 7.0-s infotainment szoftvere teljesít szolgálatot.
A hátsó sorban a fejtér értelemszerűen szerényebb, mint az X5-ösben, a 40:20:40 arányban osztott üléssor ledöntésével pedig 580-ról 1530 literre növelhető a csomagtartó mérete. A 20-22 colos kerekeken gördülő X6-os állítható magasságú futóművel is rendelhető, melynek révén 4 centiméterrel süllyeszthető, illetve 4 centiméterrel emelhető a karosszéria.
Minden X6-os xDrive összkerékhajtással és nyolcfokozatú automataváltóval készül. A 30d alapmotor 265 lóerőt, illetve 620 Nm-t állít elő 3 literből és 6 hengerből, az M50d pedig négy turbóval 400 lóerős, illetve 760 Nm-es produkciót ad elő hasonló lökettérfogatból.
A benzinmotorok közül a 3 literes 6 hengeres 40i 340 lóerős és 450 Nm-es, az M50i pedig 530 lóerővel, illetve 750 Nm-rel támad. Utóbbi 4,4 literes biturbó V8-as csúcsmodell 4,3 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra és a gyorsulást csak 250 km/h-nál szakítja meg az elektronika. A későbbiekben várhatóan érkezik egy ennél is erősebb változat, a 600-625 lóerős X6 M.
A 75 000 eurós (23,8 millió forint) alapárú új BMW X6 első példányait novemberben vehetik majd át a vásárlók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.