A Ford feltámasztotta a jó ideje nem használt Puma nevet, melyet a régi időkhöz hasonlóan ezúttal is egy Fiesta-technikájú modell kapott meg.
Az újdonság 4,19 méter hosszú, vagyis 14,5 centiméterrel hosszabb a Fiestánál, ezenkívül némileg magasabb és szélesebb is annál. A sportos külsejű Puma elején LED-es fényszórókra lehetünk figyelmesek, az oldalnézetet a lendületes ívek és a 16-19 colos kerekek határozzák meg, hátul pedig méretes Puma típusjelzést helyeztek el az ovális kék embléma alatt.
A kormány mögött egy 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, ami a Titanium felszereltség esetén opciós extra, az ST-Line Pumákban viszont már alapáras. A 8 colos központi érintőkijelzőn Sync3 rendszer fut, ezenkívül pedig az Apple CarPlay és Android Auto támogatásról, a vezeték nélküli mobiltöltőről, illetve az 575 W-os 10 hangszórós hifiről sem feledkezhetünk meg.
A többszintes csomagtartó maximum 456 liternyi csomagot képes elnyelni, és mivel az alján egy vízleeresztő is található, rendkívül egyszerűen tisztítható.
A motorháztető alatt egy 1 literes 3 hengeres Ecoboost benzinmotor található, mely 125 lóerőt ad le. Ugyanez a motor 48 V-os lágyhibrid hajtáslánccal is rendelhető, ez esetben 155 lóerős rendszerteljesítményt kapunk. Kicsit később érkezik az 1,5 literes EcoBlue dízelmotor a maga 125 lóerős teljesítményével.
A hatfokozatú kézi-, illetve hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval rendelhető, kizárólag elsőkerék-hajtású Ford Puma várhatóan decembertől lesz kapható. A németországi alapár előreláthatólag 17 000 euró (5,4 millió forint) magasságában fog alakulni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.