A négykarikás logójú gyártó divatterepjárója változatlan méret mellett az eddiginél sokkal modernebb technikát vonultat fel.
Teljesen megújult az alapáron LED-es, felár ellenében pedig HD Matrix LED-es fényszóró, a méretes hűtőrács immár nyolcszögletű és függőleges osztatú, hátul pedig új lámpákra és lökhárítóra lehetünk figyelmesek. Míg a fapados modellek 18 colos kereken gördülnek, az extralistán 19, 20, 21, illetve 22 colos felnik is felfedezhetők.
Faceliftről lévén szó, a 2,99 méteres tengelytáv és az utastér mérete változatlan maradt, ezenkívül pedig a kocsi hossza is csak jelképes mértékben, konkrétan 11 milliméterrel nőtt. A műszerfal megkapta a kupésra faragott testvérmodell, a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Q8 technikáját. A kormány mögött kiváló minőségű digitális műszeregység található, a középkonzol két érintőpanele pedig rezgéses visszajelzést biztosít.
A forgalmazás őszi kezdetekor három 3 literes 6 hengeres motorral lesz elérhető az alapáron összkerékhajtású, illetve nyolcfokozatú automataváltós új Q7-es, melyek közös vonása a 48 V-os lágyhibrid rendszer. A 45 TDI 231 lóerőt, illetve 500 Nm-t ad le, az 50 TDI 286 lóerős teljesítményű, illetve 600 Nm-es nyomatékú, az 55 TFSI csúcsváltozat pedig 340 lóerőt, illetve 500 Nm-t biztosít a sofőr rendelkezésére.
Később érkezik a plugin hibrid 55 TFSIe, illetve a 435 lóerős V8-as TDI egységgel szerelt abszolút csúcsmodell SQ7. A típus németországi alapára várhatóan 64 000 euró (20,4 millió forint) magasságában fog alakulni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.