Emberünk szinte alig használ Photoshopot – mutatjuk, hogy milyenek lettek a valódi sárfelverődéssel, felfröccsenő vízzel és saját recept alapján készített műhóval megspékelt modellfotók. És minden műhelytitokra is fény derül.
A nemrégiben általunk alaposan letesztelt új Mercedes G-osztály kapcsán felvettük a kapcsolatot Benedekkel, akit megkértünk, hogy a gyártó hazai képviseletétől kapott 1:18-as méretarányú autómodellről készítsen néhány egyedi felvételt. Első lépésben közösen készítettünk néhány fotót egymás mellett az 1:1-es és az 1:18-as járgányokról, aztán pedig Benedek hosszú hetekre stúdióba vonult a kisautóval.
A kicsi G-osztályról készített első stúdiófelvétel egy sziluett-fotó, mely az ikonikus terepjáró vonalvezetésének egyediségét hivatott hangsúlyozni. A felvételre csak a fényszórók kerültek Photoshoppal.
A következő fotóhoz Benedek gipszből öntött sziklatextúrát, amire kopottas festés és földréteg került. "A sárfelverődés abszolút valós, jó néhány próbálkozásra volt szükség, mire úgy repültek a darabok, ahogy szerettem volna" – mondta a fotós, aki ezúttal a fényszórókat és a felhőket készítette digitális utómunkával.
"Különböző spriccelési és fújási technikákkal próbáltam elérni a megfelelő fröccsenést, ami ugyan a teljes szoba eláztatásának árán, de sikerült" – nyilatkozta emberünk az alábbi kép kapcsán, melyen csak a lámpák fénye készült Photoshoppal.
Végül, de nem utolsó sorban hótakaró alá is került a G-osztály: a nyári kánikulában saját recept alapján készített "fotósliszt" (liszt, búzadara és egyéb élelmiszerek keveréke) helyettesítette a havat. És ezúttal is csak a fényszórók kerültek digitális utómunkával a felvételre.
Az 1:43-as Skoda modellek után az 1:18-as Mercedes sokkal több részlettel szolgál és hitelesebb perspektívát nyújt. De több munkával járó, nagyobb díszleteket is kellett építeni hozzá – íme egy werkvideó és néhány werkfotó: