A NXT-nek csak az eleje és a vége fix, a két hajtómodul közé akár buszfelépítményt, teherautó modult, vagy akár hulladékgyűjtő egységet is lehet illeszteni.
A svédek egy olyan ügyes koncepciót mutattak be, amely többcélú felhasználást engedi egy moduláris platformnak.
A Scania NXT sajátossága a variálható felépítése. A járműtestet, amelyet kompozit anyagokból építettek a súly csökkentése érdekében, egyszerűen le lehet venni a kerekekről és az elektromos motorokról. A hajtóegység, amely minden bizonnyal a legdrágább része a koncepciónak, három különböző járműhöz használható: kora reggel például buszként "működhet", amely csúcsidőben a boltokba kiszállító teherautóvá alakul, majd éjszakára átváltozik szemétgyűjtő teherautóvá.
A nyolcméteres hosszúságú kabin, buszként, 55 utas illetve 20 ülőhely elhelyezésére alkalmas, mivel vezetőfülke sincsen. Az akkumulátorcellák a padló alatt helyezkednek el, hasznosítva az egyébként kihasználatlan teret, valamint javítva a tömegeloszlást. A jármű csekély, nyolc tonna alatti tömegének köszönhetően a hatótávolsága a mai akkumulátorokkal is 245 kilométer a becslések szerint. A tetőn ráadásul további 20 négyzetméteren napelemek vannak, amelyek potenciálisan akár 3 kW villamos energiát is termelhetnek.
A kerekekbe épített motorok révén, nemcsak négykerékhajtású a jármű, de mind a négy kerék igen nagy szögben el is fordulhat, ami lehetővé teszi a busznak az oldalirányú mozgást is. Ennek eredményeként a fordulási sugara mindössze 10,5 méter, ami egy átlagos, kisméretű személyautónak felel meg egyébként.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.