Az A6-os Audi enyhén terepjárós kivitele nem jön zavarba akkor, ha lehajtunk vele az aszfaltozott utakról.
A 1999-ben debütált első Allroad Quattro huszadik születésnapjára érkezett újdonság hasmagassága 4,5 centiméterrel nagyobb, mint egy normál A6 kombié. A 13,9 centiméteres hasmagasságú A6 Allroad Quattro alapáron légrugós adaptív futóművel bír, melynek magassága manuálisan állítható, illetve a sebesség függvényében automatikusan is változik.
A 30 km/h sebességig használható lejtmenet vezérlőt kapott újdonság csak és kizárólag 3 literes turbódízelmotorral készül. A 45 TDI 231 lóerős és 500 Nm-es produkciót ad elő, az 50 TDI motorja 286 lóerős és 620 Nm nyomatékú, az 55 TDI pedig 349 lóerőt, illetve 700 Nm-t szabadít rá az aszfaltra. A 0-100-as sprintidők rendre így alakulnak: 6,7, 5,9, illetve 5,2 másodperc.
A nyolcfokozatú automataváltóval szerelt Audi A6 Allroad Quattro mindegyik kivitele 48 V-os lágyhibrid rendszerű, ami a gyártó szerint 100 kilométeren mintegy 0,4 literes fogyasztáscsökkenést eredményez. A 4,95 méter hosszú terepkombi csomagtartója 565-1680 literes. A még ebben a hónapban forgalomba kerülő modell német alapára 61 500 euró (19,5 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.