Átadják hamarosan a balatoni úttal párhuzamos, elkerülő szakasz eddig hiányzó részét.
A Balatonakarattyáig érő 710-es főutat egészen az M7-es autópályáig vezetik el a fejlesztés keretében. Egy 2,2 kilométeres új szakasz épül a főút és a sztráda találkozásánál, ahol egy csomópontot is kialakítanak.
A projektnek azért is nagy a jelentősége, mert a 2008-ban átadott, 17 km hosszú 710-es főút (a 71-es úttal párhuzamosan) elkerüli ugyan Balatonfűzfő, Balatonkenese és Balatonakarattya településeket, ám nem épült ki az M7-esig, ehelyett visszavezették Balatonakarattyára.
Ezzel ugyan csökkent a vakációs csúcsforgalomban az útszakaszon rendszeresen kialakuló dugók száma, azonban a hiányzó útszakasz továbbra is gyenge láncszemnek számított: ezt orvosolja a most zajló építkezés – írja a magyarepitok.hu.
Az új autópálya-csomópont részeként kiépülő hídon már a befejező munkálatokat végzik. Emellett a kivitelezési szakasz másik végén, a 710-es főút és a 7205-ös főút csomópontjában a körforgalmi kapcsolódás kialakítása jelenleg is zajlik, a csomópont mellett épülő Budapest–Balaton-kerékpárút hídja pedig szerkezetkész állapotban van.
Az új csomópont miatt várhatóan az M7-esen is mérséklődnek majd a dugók, gyakran megesik ugyanis, hogy a 71-es út lehajtójánál az M7-esen is visszatorlódik a kocsisor.
A NIF közleményéből többek között még az is kiderült: a 710-es főút forgalmi sávját várhatóan júniusban kezdik el bekötni az M7-esen átadásra kerülő csomópontba.
Több intercity, étkezőkocsik, IC+: megvan, mivel készült a balatoni nyárra a MÁV