A bajor gyártó kínálatában hamarosan 4 hengeres gázolajos erőforrás is elérhető lesz.
Hazánkban jelenleg minimum 20,2 millió forint kifizetését követően lehet hazavezetni egy új BMW X5-öt, konkrétan egy xDrive30d-t. Ez a 265 lóerős, 3 literes, 6 hengeres dízelmotorral szerelt X5-ös hamarosan egy kistestvért fog kapni, ami azt jelenti, hogy csökkenni fog a típus alapára.
Történt ugyanis, hogy a BMW bejelentette, idén júliustól felveszi a kínálatba az X5 xDrive25d-t, mely a nagyobb testvéreihez hasonlóan összkerékhajtású és nyolcfokozatú automataváltós divatterepjáró egy 2 literes, 4 hengeres gázolajos egységet vonultat fel. A természetesen a legszigorúbb Euro 6d-TEMP előírásoknak is megfelelő új X5 alapmotor teljesítménye 231 lóerő, a csúcsnyomaték pedig eléri a 450 Nm-t.
Ugyancsak a nyáron tűnik fel a kínálatban a zöld rendszámmal felvértezhető X5 xDrive45e iPerformance, melynek 3 literes 6 hengeres benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánca 394 lóerős, illetve 600 Nm nyomatékú. Ez a plugin hibrid X5-ös tisztán elektromos módban 140 km/h végsebességre képes, és maximum 80 kilométert képes megtenni a belsőégésű motor beindítása nélkül.
Az új X5-öst mi nemrégiben a 400 lóerős dízelmotorral szerelt M50d kivitelben teszteltük le alaposan.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.