A Kerékpárosklub rákérdezett a jelölteknél, hogy támogatnák-e a biciklis fejlesztéseket.
A Magyar Kerékpárosklub megkérdezte Tarlós István fideszes, Karácsony Gergely párbeszédes és Puzsér Róbert független főpolgármester-jelölteket, hogy mennyiben értenek egyet a szervezet céljaival, illetve hogy támogatják-e a 12+1 biciklis követelést.
A szervezet 2024-ig a következő fejlesztéseket szeretné elérni:
- Budapest belvárosának összekötése a külvárosokkal (kerékpársáv a Baross utcán és az Üllői úton, a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út menti fejlesztéssel, a Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása, illetve a Duna-parti Eurovelo 6 fejlesztése)
- Kerékpárút a pesti alsó rakparton
- A Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
- Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy-Zsilinszky úton
- Lakóövezetek tehermentesítése 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon
- Kerékpáros-tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
- Petőfi híd felújítása kerékpársávokkal
- Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv
- Induljon kerékpártároló-építési program
- Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése
- Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek!
- Felhasználóbarát Bubi jobb minőségű kerékpárokkal, 21. századi ügyintézéssel, lakossági promócióval, az állomások sűrítésével, bővítésével
- +1 pontként pedig kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat szeretnének.
Tarlós a pontokra válaszként azt írta, hogy hajlandóságot mutat a fővárosi kerékpáros fejlesztések folytatására, az állammal történő költségvetési vita függvényében esetleges gyorsítására is, de a Lánchíd átalakítására részben forgalomszervezési, részben műszaki okokból nem lát reális lehetőséget, a Petőfi híd kerékpáros közlekedésbe történő bevonásától viszont nem zárkózik el. Tarlós maga is indokoltnak tartaná a Bubi teljes kerékpárállományának lecserélését, de mint írja, erről a társfinanszírozóval kell konzultálni. A Nagykörút és a Rákóczi út átalakításáról egyeztetést javasol.
Karácsony azt írta, "messzemenőkig támogatja" a 12+1 pont szellemiségét, emellett pedig budapesti bringasztráda-hálózatot, általános sebességcsökkentést, az összes Duna-híd kerékpározhatóvá tételét, BKK-bérlettel használható kiterjesztett Bubit, és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését ígérte.
Puzsér azt írta, ő maga nem kerékpáros, ezért nem akar abban a szerepben tetszelegni, hogy el tudja dönteni, hogy hol a legszükségesebb a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése a városban, egy tanácsadója azonban azt írta a Kerékpárosklub pontjairól, hogy a Sétáló Budapest programjába egyébkét is beépítették a szervezet javaslatait, ami pedig nem volt benne, azt most beépítik. Puzsérék viszont száműznék a Lánchídról a belső égésű motorral hajtott motorbicikliket és robogókat is.