Márciusban tovább csökkentek az autóeladások az Európai Unióban, így már zsinórban hetedik hónapja tart a világ egyik legnagyobb autópiacának zsugorodása.
Az európai új autó értékesítések száma nagyjából 1,72 millió darab volt márciusban, ami 3,9 százalékos csökkenést jelentett 2018 azonos időszakához képest az ACEA legfrissebb statisztikái szerint- írja a Portfolio.hu. A tavaly év végi, valamint a 2019 eleji visszaesés döntően azzal volt magyarázható, hogy több autógyártónak nehézséget okozott az új, szigorúbb WLTP-menetcikulsra történő átállás. A jövővel kapcsolatos várakozások sem adnak okot az optimizmusa.
A márciusi statisztikákból kiderült az is, hogy az EU meghatározó autópiacain kevesebb autót értékesítettek, mint egy évvel ezelőtt: Németországban (-0,5%), Franciaországban (-2,3%), az Egyesült Királyságban (-3,4%), Spanyolországban (-4,3%) és Olaszországban (-9,6%) is visszaesés volt megfigyelhető. Múlt hónapban csupán hét olyan ország volt az EU-ban, ahol nőttek az új autó eladások: Litvánia (+43,8%), Dánia (+33,2%) és Románia (+20,8%) végzett az élen a növekedés tekintetében.
Ha a meghatározó márkákat nézzük, akkor a Nissan (-28,4%), a Ford (-15,5%), a Mercedes (-13,7%) és a Fiat (-12,2%) eladásai csökkentek a legnagyobb mértékben az előző év azonos időszakához képest márciusban.
Ugyanakkor voltak olyan gyártók is, amelyek ebben a nehéz időszakban is képesek voltak arra, hogy növeljék eladásaikat: az Audi (+1,7%), a Mini (+3,5%), a Volvo (+3,6%), a Seat (+4,8%) és a Citroen (+7,4%) is több autót értékesített 2019 márciusában, mint egy évvel korábban. Márciusban az abszolút győztes a Dacia lett, a márka múlt hónapban közel 59 ezer autót értékesített, ez több mint 22 százalékos növekedést jelentett 2018 azonos időszakához képest.