Megkezdődött a 3-as metró Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszának a felújítása, megnéztük, hogyan sikerült helyettesíteni a 3-as metrót ezen a szakaszon. Az autósok feje már főhetett, sok helyütt 20-30 perc csúszást okozott a pótlás. A reggeli csúcs kisebb fennakadásokkal, de nagyobb gond nélkül lement. A kerékpárosoknak is kiadtak egy hasznos térképet.
Megkezdődött a 3-as metró Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszának a felújítása, hétfőtől pedig már hétköznap is pótlóbuszok járnak ezen a szakaszon.
Bár a Budapesti Közlekedési Központ az elvileg 45 másodpercenként induló, Népligeten átjáró sima pótlóbuszok mellett expressz metrópótló járatokat is indít a reggeli csúcsforgalomban a Határ út és a Nagyvárad tér között M3E néven, valamint alternatív járatokat 223M és 194M néven, illetve még azt is lehetővé tette, hogy a BKK-bérlettel akár az Intercity vonatokat is igénybe lehessen venni, mégis előre jelezte, hogy a megszokott utazási idők várhatóan 10-15 perccel növekedni fognak.
Az útvonalakról, lehetőségekről itt írtunk részletesen, és ebben a videóban mutattuk meg, mire lehet számítani:
Hiába azonban az előre beharangozott változtatások, a BKK saját applikációjának, a Futárnak nem sikerült átállnia a metrópótló üzemmódra, és még hétfő reggel is a metrót kínálta fel munkatársunknak, mint leggyorsabb közlekedési opció.
A Nagyvárad térnél egyelőre nincs káosz, elég jól ki vannak táblázva az információk, jelenti tudósítónk. Az Orczy útra jobbra kanyarodóknál van kis zűrzavar, ahogy összekeverednek a pótlóbuszokkal, itt némi fennakadásra lehet számítani, elkél a türelem. A pótlóbuszok sorában elég nagy a torlódás, főleg, hogy a Volán-buszok is beállnak a sávjukba.
Az autósok viszont bosszankodhatnak, az Üllői út eléggé be van állva, és a pótlóbuszok is ott araszolnak a forgalomban, jelenti tudósítónk. Az expressz, elvileg gyorsabb pótlóbuszok most ott vánszorognak a felüljárón, míg a nem expressz, más útvonalon járó buszok lent gyorsabbak.
A Határ útnál tudósítónk nem tapasztalt kiugró káoszt, torlódást, tömeget, úgy látja, sokan használják az alternatív járatokat, mint a 194M-et vagy 99-es buszt.
Mint a Közlekedő Tömegtől megtudtuk: az altermatív járatok egy részét is érintette a torlódás, a Gyáli úton befelé közlekedő 84M, 94M, 294M járatok a Nagykőrösi út / Határ úttól a Nagyvárad térig mintegy 20 perc alatt jutottak el reggel fél 8 felé az egyesület szerint.
Kevesen szoktak át a vonatra
Kőbánya-Kispesten tudósítónk semmit nem látott, buszokat sem, a metrópótlók elég ritkán járnak meglátása szerint – ide már nem jönnek ki az expressz járatok, csak a simák, amelyeken elég nagy a tömeg. A vonatokat nem rohanták meg, nincs irdatlan tömeg "többen szálltak le, mint fel" – lehet, nem tudják az emberek, hogy vonatozhatnak is.
A MÁV közben folyamatosan tájékoztatja az embereket, hogy a metrópótlás idejére a vonatok BKV-bérlettel is használhatóak, de a tudósítónk szerint a hangosbeszélő elég érthetetlen, a szöveget az
"alkoholista hangú fogatlan állomásfőnök négy szóban"
stílusban adja elő.
3 perc: ennyi az Ecseri út–Nagyvárad tér-távolság a metróval, metrópótlóval pedig 8 perc, mondja tudósítónk a stopperórával a kezében.
Összegzésképpen: a pótlás tudlajdonképpen rendben működik, persze csúszások, késések és nagyobb forgalom az ára. Egyedül a népligeti átjutás körülményesebb az elvártnál, itt meg kellene oldani a felüljáró alatti átjutást tudósítónk szerint, a buszok a Népligetben kanyarognak ide-oda.
A metrópótlás a reptéri tömegközlekedést is érintette, a 100E járatra olyan sokan akartak felszállni a Kálvin téren, hogy sokak nem fértek fel. A 200E pedig üresen jött-ment a Nagyvárad téren tudósítónk tapasztalatai szerint.
A Monor, Ferihegy és Kőbánya-Kispest felől a Nyugatiba tartó vonatokon a reggeli csúcsban a szokásosnál is nagyobb tömeg volt – míg máskor nehezen, de lehet ülőhelyet találni a külső kerületekben felszállva, most már az állóhelyeken is csak nyomorogva lehetett elférni. A XVIII. kerület többi részéről a metrópótlás idejére beállított új buszjáratokkal a szokásosnál 20-30 perccel lassabban lehetett a reggeli csúcsforgalomban bejutni a Nagyvárad térig, de az arra közlekedők inkább a tömegre panaszkodtak, nem a lassúságra.
A Kerékpárosklub a pótlás idejére kiadott egy elkerülő térképet a bicikliseknek: