A korábbi pletykákkal ellentétben életben marad a Smart márka, de nagyon más lesz, mint eddig volt.
Hivatalosan bejelentették, hogy a Daimler és a Geely 50:50 százalékos, kínai központú vegyesvállalatot hoz létre, mégpedig a Smart városi kisautók fejlesztése, illetve gyártása kapcsán. A vegyesvállalati megállapodás értelmében a Smart következő generációs, tisztán elektromos modelljei egy új, kimondottan erre a célra felépített kínai gyárban készülnek majd. A globális értékesítés 2022-ben veszi kezdetét.
Az új Smart vegyesvállalat igazgatótanácsa mindkét fél részéről három-három egyenjogú vezetőből fog állni. A vegyesvállalatban érintett két partner megegyezett abban, hogy az újgenerációs Smart-modellek formatervéért a Mercedes-Benz globális dizájnközpontjai felelnek majd, a műszaki fejlesztésről pedig a Geely globális tervezőközpontjai gondoskodnak. A vegyesvállalat előreláthatólag 2019 végéig nyeri el végső formáját.
A közös járműfejlesztési program részeként a jövőben a Smart termékpalettája a folyamatosan növekedő B-szegmensre is kiterjed majd. Az új modellsorozatok 2022-es piaci bevezetéséig a Daimler az aktuális Smart-típusok gyártását tovább folytatja a franciaországi Hambachban (EQ fortwo) és a szlovéniai Novo Mestóban található üzemben (EQ forfour).
Az 1926-ban alapított, de az 1800-as évek végéről eredeztethető Daimler most azzal a Geelyvel lépett szövetségre, melyet 1986-ban alapítottak, és amely kínai cég 1997-ben lépett be az autópiacra. Ahol aztán 2010-ben a Fordtól megvásárolta a Volvót, és a svéd márkájú autókon kívül jelenleg Geely, Lynk & Co, Lotus és Proton kocsikat forgalmaz.
A Daimlerben közel 10 százalékos részesedéssel rendelkező Geely tavaly összesen mintegy 1,5 millió autót értékesített, a Daimler pedig 2018-ban 2,3 millió Mercedes-Benzt adott el. A mellékelt fotókon az idei Genfi Autószalonon debütált Smart Forease+ elektromos tanulmányautó látható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.