Mutatunk néhány olyan autót, amelyekre polgárpukkasztó áruk, méretük és teljesítményük ellenére is támogatást ad az állam.
Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára bejelentette, hogy a legalább három gyermeket nevelő nagycsaládosok által 2022-ig végéig kérhető autóvásárlási támogatás felső értékhatár nélkül lényegében bármilyen 7 személyes új személyautóra igénybe vehető. Akár lízingelt autóra is.
Az idén július elsejétől igényelhető támogatás értéke legfeljebb 2,5 millió forint, illetve az autó bruttó vételárának maximum a fele. A járműre három évre elidegenítési tilalmat jegyeznek be, azaz három évig nem lehet eladni.
Arról korábban már írtunk, hogy jelenleg a Dacia Lodgy a legolcsóbb olyan 7 személyes új autó hazánkban, melyre igényelhető az állami támogatás. Ez a 3,529 millió forintos kocsi kedvezményesen 1,764 millió forint ellenében lesz hazavezethető.
A másik végletet a 7 üléses hatalmas prémium divatterepjárók jelentik. Ezek közül a legdrágább a BMW X7 xDrive 30d, mely 265 lóerős monstrum fapados alapára 25 millió forint.
Hasonlóan sokba, konkrétan 24 millió forintba kerül egy alapfelszereltségű Range Rover Sport Si4, melynek motorja kereken 300 lóerős.
A Mercedes legnagyobb SUV modellje, a GLS minimum 23,4 millió forintba kerül, és ezért a pénzért egy 258 lóerős 350d lehet a miénk.
Az Audi Q7-ből a 231 lóerős 45 TDI a legolcsóbb, melynek alapára 17,3 millió forint.
Megjegyzendő, hogy a feltüntetett összegek mind alapárak, melyek könnyen feltornázhatók további 10 millió forintokkal, ha nem fapadosan, hanem extrákkal teletömve és/vagy erősebb motorral rendeljük meg az említett autókat.
Ha érdekli, hogy milyen a gyakorlatban egy mintegy 24 millió forintos 7 személyes prémium divatterepjáró, érdemes elolvasnia ezen nemrégiben készített tesztünket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.