Nem történt még ilyen a díj több évtizedes történetében. Két teljesen eltérő karakterű autó kapott ugyanannyi pontot.
A hollandiai székhelyű szervezet, a Car of The Year zsűritagjai idén is megválasztották, mely modell kapja a marketingszempontból igen fontos elismerést. A győztes kihirdetésére idén is a Genfi Autószalon nulladik napján került sor.
A szokásoknak megfelelően először a gyártók által beküldött 38 autóból álló nagy listát szűkítették le 7 döntősre, amelyből végül – a két magyar zsűritaggal is rendelkező 60 fős bizottság – elsőre két autót hozott ki döntetlennel legjobb autónak az újdonságok közül.
Óriási meglepetés volt a francia Alpine A110 remek szereplése, amely egy kisszériás sportkocsi. Ugyanaz az 1.8 literes turbómotor van az orrában, mint a Megane RS-ben is 252 lóerővel, ám ez az autó alig több mint 1000 kilogrammos, ezzel 4,5 másodperc alatt ugrik 100-as tempóra álló helyzetből. Egy valódi élményautó.
A másik legerősebb jelölt szintén 250 ponttal a Jaguar I-Pace volt, a márka első elektromos autója. A Jaguarban lévő két elektromotor összesen 700 Nm konstans nyomatékot és 400 lóerőt állít elő, amivel az I-Pace legyorsul szinte bármit ma a közutakon. A 90 kWh-s akkucsomaggal pedig elvileg akár 500 kilométert is megtehet a jármű, amely nem éppen pehelysúlyú a 2,2 tonnás önsúlyával.
Mivel csak egy Év Autója lehet, a szabályok szerint ezt követően azt nézték meg, hogy a 23 országból érkező 60 újságíró közül hányan választották első helyre az egyik és a másik típust: a Jaguar I-Pace 18-szor szerepelt így, míg az Alpine A110 16-szor. Ennek értelmében a Jaguar I-Pace lett az Év Autója 2019-ben.
A döntőbe került autókról itt olvashat bővebben: Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz A-osztály, Peugeot 508.
Az autóknak alapvetően új modelleknek kell lenniük, és a szavazás idején legalább öt európai országban már forgalomban kell legyenek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.