Az ingolstadti gyárban, amelyben az Audi A4-es, A5-ös is készül, megszűnik a jól fizető esti műszak.
Három műszakosról kétműszakosra állítanák át a termelést az Audi ingolstadti üzemében – írja a Portfolio.hu a német Handelsblatt alapján. Az átállás oka az eredeti német hírforrás szerint, hogy az Audi központi üzemében a kapacitáskihasználtság alacsony, így két műszakban is elő tudnak állítani annyi autót, amennyit a mostani kereslet indokol. Az ingolstadti üzembe ráadásul az esti műszakot szüntetik meg, amelyen az autógyártó átlagosan 30 százalékos pótlékot fizet az alkalmazottaknak.
Ahhoz, hogy az ingolstadti üzemben két műszakban megfelelő számú autót elő tudjanak állítani az egyes munkafolyamatra jutó időt csökkentenék, ez azt jelenti, hogy a megmaradó két műszakban a mostaninál keményebb munka vár a dolgozókra.
Az Audi győri üzeme gyakorlatilag szimbiózisban él az ingolstadti gyárral, minden nap vonaton érkeznek az alapanyagok a győri üzembe, a készáru közel harmada teherautón, kétharmada pedig vasúton hagyja el naponta az ellenkező irányba a győri üzemet, így a németországi lépés akár a magyar üzemet is érintheti.
Az Audi szakszervezetének vezetője, Peter Mosch a Handelsblattnak azt mondta, szóban már közölték velük a költségcsökkentési terveket, de írásban még nem kaptak információkat. Kijelentette azonban, hogy egyoldalú, csak a munkavállalókra vonatkozó spórolásba nem mennek bele, szeretnék, ha a menedzsmentet is karcsúsítanák.
Több mint tízezer Audi nem készült el a győri sztrájk miatt
Nem egyértelmű, hogy pótolható-e a hiány, vagy így marad.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.