Autó hvg.hu 2019. február. 14. 12:22

Egyszerre van előzni tilos tábla és szaggatott felfestés a halálútnak hívott M2-esen

A jelenleg bővítés alatt álló M2 egyik friss szakaszán elég furcsa módon próbálják az autósokat megóvni a veszélytől.

Az M2-esen rengeteg személyi sérüléses baleset történt az elmúlt években, ezek közül több volt halálos – írja a Vezess.hu. Az M0 és az északi országhatár között húzódó, nemzetközi kamionforgalmat is bonyolító főút régóta túlterhelt, ezért a kormányzat megkezdte a kibővítését, nagyrészt az Európai Unió által adott milliárdokból.

Igaz, egyelőre csak a főváros és Vác közötti 19,6 kilométeres szakaszt teszik 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá. Az építkezés miatt a közelmúltban kialakított ideiglenes forgalmi rend a lap szerint veszélyes, mert ugyan tábla tiltja az előzést, a sávok között mégis szaggatott vonal húzódik. A szakaszról készült kép, amelyen az említett ellentmondásos jelölések vannak a Vezess.hu oldalán látható. Egy ilyen ellentmondásos jelölés, akkor is igen veszélyes megoldásnak tűnik, ha elvileg,

akinek jogsija van, annak tudnia kell, hogy a szaggatott vonal és az éppen ellenkezőjét mutató tábla közül, melyik a felsőbbrendű. A tábla.

nif.hu

A Vezess.hu megkérdezte a helyzetről a Magyar Közút Zrt.-t ahonnan az a válasz érkezett, hogy az M2-es autóúton végzett munkálatok során az érvényben lévő Útügyi Műszaki Előírás szerint alakították ki a szakemberek az ideiglenes forgalmi rendet. Az útszakaszon kint lévő KRESZ táblák is ezt jelzik: „Úton folyó munkák”, „Sebességkorlátozás”, „Előzni tilos”, „Útszűkület” – helyenként, „Szembe jövő forgalom” veszélyt jelző, valamint figyelmeztető tábla. Az útügyi műszaki előírás autóúton a terelés során 60 km/órás sebességkorlátozást és előzési tilalmat, az irányok között pedig függőleges felülettel ellátott jelzőtestek elhelyezését írja elő.

Mint írják: Dunakeszi és az M0-s autóút közötti szakaszon még nem a végleges felújítás utáni állapot van, a beton elválasztóelemek és az aszfalt kopóréteg is hiányzik, a sávkiosztás sem a végleges, és a kialakított sávszélességek is szűkítettek, a jelenlegi kiosztás jelentősen eltér a véglegestől.

A Dunakeszit követő szakaszon már a végleges visszatartó elemek, burkolat és sávkiosztás is elkészült. Ezek a különbségek indokolják az eltérő kialakítást, forgalmi rendet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.