A bajor gyártó legkisebb modelljéből ez a most debütált az utolsó olyan, ami hátul hajt, illetve amelynek motorja 6 hengeres.
A BMW 2004 tavaszán leplezte le az első 1-es modelljét, az E87-et, melyet aztán 2011 őszén követett az F20 típusjelzésű második generációs kiadás. Az aktuális széria idén immár nyolcesztendős lesz, vagyis éppen itt az ideje annak, hogy a BMW előrukkoljon a teljesen új harmadik generációval.
Előtte most azonban még kijött egy búcsúzó széria az aktuális modellből. A keresztségben M140i Finale Edition nevet kapott típus az utolsó olyan 1-es BMW, mely hátsókerék-hajtással, illetve 6 hengeres erőforrásal rendelkezik.
A normál M140i-nél mintegy 600 ezer forinttal drágább Finale Edition fekete hűtőrácsot, sötét-króm kipufogóvégeket és egyedi 18 colos könnyűfém felniket kapott. A LED-es fényszóróval, napfénytetővel, adaptív M-futóművel, kulcsnélküli indítással és M Sport fékekkel szerelt limitált szériás modell motorházteteje alatt egy 3 literes 6 hengeres turbós benzinmotor található.
A 340 lóerős, illetve 500 Nm-es erőforrás révén 4,6 másodperc alatt letudható a 0-100-as sprint, az elektronika által limitált végsebesség 250 km/h. Hazánkban a hátsókerék-hajtású M140i jelenleg 14 millió forintos alapárral bír, az öszekerekes M140i pedig minimum 14,7 millió forint ellenében vezethető haza. A Finale Edition első körben Ausztráliában kapható, a hazai forgalmazásról egyelőre nincs információnk.
A néhány hónapon belül piacra kerülő teljesen új 1-es BMW-nek tulajdonképpen csak egyetlen alkatrésze, a logója marad változatlan a kifutó sorozathoz képest. Az újdonság a vállalat UKL1-es elsőkerék-hajtású platformjára épül, vagyis arra, melyre más kisebb BMW-k, illetve a Minik. A hátsókerék-hajtás és a 6 hengeres motor elvesztése, illetve a vezetési élmény csökkenése miatt az utastér és a csomagtér nagyobb mérete kárpótol.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.