A Jeep Wrangler új eTorque mildhibrid rendszerének fejlesztésében komoly szerepe volt a magyar szürkeállománynak.
Nemrégiben igazi sárdagasztós körülmények mellett volt szerencsénk kipróbálni az FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Jeep márkájának megújult kínálatát. Így többek közt azt a 2018-ban generációváltáson átesett Wranglert is meghajtottuk terepen, mely szellemiségét tekintve mind a mai napig a legközelebb áll az 1941-ben napvilágot látott ős Jeephez.
Egy ilyen keménykötésű hamisítatlan amerikai terepjáróról keveseknek jut eszébe a környezettudatosság, mindenesetre a Continental ma arról számolt be, hogy új mildhibrid technológiát szállít a Jeep Wranglerbe. Az FCA eTorque rendszerének részét képező folyadékhűtéses 48 V-os Eco Drive révén a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás is csökken.

A moduláris koncepciójú megoldás révén csökken az önindítás válaszideje, javul a teljes start-stop funkcionalitás és csökken a zajszint. Az Eco Drive akár 120 Nm forgatónyomatékot is képes a hajtóműbe juttatni a motor elülső kiegészítő hajtóművén keresztül. Így az önindítás kevesebb mint 0,5 másodpercet vesz igénybe. A rendszer segíti a regeneratív fékezés maximalizálását is, úgy, hogy eközben 4,1 kW/l-es kiemelkedően jó teljesítménysűrűséggel bír.
“A Continental budapesti csapata büszke arra, hogy részese lehet ennek a sikertörténetnek, és a termék 2018-as bevezetése óta immár a második vevőjének, az FCA csoportnak is szállíthatja ezt a csúcstechnológiás terméket” – nyilatkozott Dr. Keszte Róbert, a cég budapesti gyárának ügyvezető igazgatója.
Az első hibrid Jeep Wranglerek piaci felbukkanását illetően egyelőre nincsenek részletes információink, korábbi pletykák 2020-ra valószínűsítették az új modell érkezését. Lágyhibrid megoldásról lévén szó, az új Wrangler nem lesz képes tisztán elektromosan közlekedni, és ennek megfelelően zöld rendszámot sem kaphat hazánkban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.