A
Renault érdekes módon tegnap még csak a
nagyméretű kijelzőkkel telepakolt belsejét mutatta meg az új
Cliónak, melynek ma végre a külcsínjét és az egyéb részleteit is megismerhettük. Az újdonságon a közelmúltban kijött negyedik
Megane dizájnjegyeit fedezhetjük fel, íme:
A nagyközönség által élőben először a
márciusi Genfi Autószalonon megtekinthető, már alapáron 100 százalékban LED-fényszórós újdonság 4,04 méter hosszú, vagyis 14 milliméterrel rövidebb az elődjénél. Belül azonban tágasabb lett a kifutó modellnél 66 milliméterrel szélesebb Clio, melynek csomagtere 300-ról 391 literre nőtt, és ezzel jelenleg kategóriaelső.
A 30 milliméterrel alacsonyabb, rejtett hátsó kilincses új Clio igen sportosan néz ki, főleg az opcionális 17 colos könnyűfém felnikkel, illetve a GT-Line-t váltó R.S. Line optikai csomaggal. A Twingóból és a Smartokból ismerős 3 hengeres benzinmotorok mellé érkezett egy új 1,3 literes 4 hengeres benzinmotor: az A-osztályos Mercedesből ismerős erőforrás 115, 140, illetve 160 lóerős változatokban készül.
Az erősebb motorok mellé duplakuplungos automataváltót is lehet rendelni, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy az új Clio kapcsán milyen dízelmotoros tervei vannak a cégnek. Az első példányokat várhatóan a nyáron vehetik majd át a vevők, a német alapár előreláthatólag 13 000 euró (4,15 millió forint) magasságában fog alakulni.
A francia kisautó elsőként épül a konszern új CMF-8 platformjára, ami többek közt azt jelenti, hogy a jövőben 48 V-os lágy-hibrid, illetve elektromos hajtásláncot is kaphat a Clio.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.