Mértékletesség. Vélhetően ennek köszönhető, hogy a 812 Superfast ezen nemesítése bőven emészthetőre, sőt akár szerethetőre sikeredett.
A 812-es alaphelyzetben sem egy magas építésű járgány, de a mostani beavatkozást követően 35 milliméterrel még lejjebb került az aszfalthoz. Az elöl 21, hátul pedig 22 colos Vossen könnyűfém felniket kapott újdonsággal azért a fekvőrendőrök is letudhatók, ehhez meg kell nyomni egy gombot, ami 40 milliméterrel megemeli a felfüggesztést.
Az új fejlesztésű sportkipufogó 11 kilogrammal könnyebb a gyárinál, és mivel adaptív kialakítású, gombnyomásra elhalkítható, illetve elképesztő módon felhangosítható. A karosszérián szerencsére csak kisebb spoilereket helyeztek el a németek, akik a motorhoz egyelőre nem nyúltak hozzá.
Az előd F12 Berlinettánál 60 lóerővel, illetve az alig 799 példányban készült TdF-hez képest 20 lóerővel erősebb 812 Superfast minden valószínűség szerint a gyártó utolsó szívómotoros V12-es modellje. A 8500-ig pörgethető 6,5 literes frontmotor 718 Nm-es maximális nyomatékkal bír. A 0-100-as gyorsulás alig 2,9 másodpercnyi időt vesz igénybe, a végsebesség 340 km/h.
Az aktív hátsókerék-kormányzással rendelkező, 1525 kilogramm tömegű (TdF: 1415 kg) Ferrari 812 Superfast a gyártó jelenlegi legerősebb szériagyártású modellje, melynek tuning nélküli alapára mintegy 90 millió forint. Magyarországon is van belőle legalább egy példány, még pedig Josh Cartu híres budapesti Ferrari kollekciójában.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.