Egy háromhengeres, kisméretű benzinmotort fognak gyártani, ami milliószámra kerül be a Peugeot-, Citroen-, DS-, Opel-modellekbe.
Szentgotthárdon lévő motorgyár helyzete azt követően vált bizonytalanná, hogy a tavaly márciusi felvásárlást követően a márka új tulajdonosa, a francia PSA konszern bejelentette, minden következő Opel-modell a PSA platformját, motorjait és váltóműveit fogja használni.
Egy tavaly év végi bejelentés nyomán viszont kiderült, hogy az Opel szentgotthárdi üzeme lesz a PSA (Peugeot-Citroen) csoport egyik legnagyobb darabszámban készülő motorcsaládjának gyártási helyszíne.
Ennek nyomán az Opel magyarországi motorgyárban még idén az év vége előtt megkezdődik a PSA 1.2 literes háromhengeres Pure Tech benzines turbómotorjainak gyártása. Ezt a motort a Peugeot, Citroen, DS és az Opel márkák többtucatnyi típusában használják majd.
Már tavaly elkezdődtek az előkészületek az új motor termelésbe való integrálására, meghatározták a gyártósorokon szükséges módosításokat és kiválasztották az ehhez szükséges – zömmel magyar – beszállítókat – írta a Járműipar oldal.
Most januárban a szükséges átalakítások miatt leállítottak egy-egy motorblokk, hengerfej és főtengely megmunkáló sort, amelyeken a tervek szerint az első negyedévben a szükséges átalakítások megtörténnek.
A nyári leállás után, szeptemberben készülnek el az első próbadarabok és még az év vége előtt, decemberben elindul az 1.2-es benzines turbómotorok sorozatgyártása Szentgotthárdon.
A gyárral kapcsolatos fontos hír az is, hogy még tavaly, az év vége előtt aláírták a következő két évre szóló kollektív szerződést, amely többek között a munkarenddel és a fizetésekkel kapcsolatos keretmegállapodást tartalmaz.
Az Opel Magyarország egyébként 12 336 eladott autóval, 7,4 százalékos növekedéssel és 7,74 százalékos piaci részesedéssel zárta a tavalyi évet és csak néhány autóval maradt le a képzeletbeli dobogóról.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.