Úgy vélik hatékonyabb, ha egy forgalmat zavaró autót elszállítanak, mint ha odabilincselik, ahol elvileg útban van.
Szinte teljesen felhagyott a kerékbilincseléssel Budapesten a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI), 2018-ban mindössze 84 alkalommal szereltek fel kerékbilincset szabálytalanul parkoló autókra, szemben a 2017-es 2979 alkalommal – derül ki a Vezess által kikért adatokból. Ez nagyjából 97 százalékos csökkenés.
A jelenlegi szemlélet az, hogy a szabálytalanul várakozó járművek elszállításával a kialakult problémát – azaz a forgalmi zavart kiváltó állapotot – mielőbb megszüntessük, és ne ’konzerváljuk’ – közölte a FÖRI az autós portál megkeresésére.
A cég egyébként tavaly óta, már három autót használ a kezelésükben lévő útvonalakon a szabálytalanul parkoló autók elszállítására.
Van egy biztos módszer a „lopós autók" ellen, de nem sokan használják
Mielőtt akcióba lendül az autóelszállító tréler, a közteresek elvileg megpróbálják értesíteni a tulajdonost. Legalábbis azt, akinek van erre a szolgáltatásra előfizetése.
Összegszerűen a gépjárművek elszállításából 57,41 millió forint bevétel származott 2018-ban, szemben a 49,94 millió forintos 2017-es adattal. Eközben kerékbilincselésből 960 ezer forint folyt be tavaly, szemben a 33,61 milliós tavalyelőtti adattal. Összességében 83,55 millió forintról (2017) 58,37 millióra (2018) esett a bevétel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.