A bajor gyártó legkisebb modellje az elődjénél nagyobb beltérrel és hatékonyabb működéssel kecsegtet.
A BMW 2004 tavaszán leplezte le az első 1-es modelljét, az E87-et, melyet aztán 2011 őszén követett az F20 típusjelzésű második generációs kiadás. Az aktuális széria idén immár nyolc esztendős lesz, vagyis éppen itt az ideje annak, hogy a BMW előrukkoljon a teljesen új harmadik generációval.
Az új 1-es BMW-nek tulajdonképpen csak egyetlen alkatrésze, a logója marad változatlan a kifutó sorozathoz képest. A várhatóan idén tavasszal leleplezendő újdonság a vállalat UKL1-es elsőkerékhajtású platformjára épül, vagyis arra, melyre más kisebb BMW-k, illetve a Minik. A hátsókerékhajtás elvesztése, illetve a vezetési élmény csökkenése miatt az utastér és a csomagtér nagyobb mérete kárpótol.
A kémfotók tanúsága szerint már javában a közúti forgalomban tesztelt új 1-es BMW alapmotorja egy 1,5 literes háromhengeres turbós benzinmotor lesz, ezenkívül pedig 2 literes benzines, illetve gázolajos egységek is elérhetők lesznek a kínálatban. A későbbiekben pedig egy teljesen új hibrid változat is érkezni fog.
A belül nagyméretű műszerfali kijelzőket felvonultató új 1-es sorozat forgalmazása az előzetes információk szerint idén nyáron kezdődik majd meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.