A teljesen új fejlesztésű roadster alapmodellje közel 200 lóerős, és valamivel 15 millió forint alatt már a miénk lehet.
A BMW 2003-ban mutatta be a roadsterként és coupéként is gyártott Z4-es modellt, melynek 2009-ben jött ki a második generációs kiadása. Az aktuális Z4-es immár 9 éves múltra tekint vissza, vagyis éppen itt volt az ideje, hogy a bajorok lecseréljék. Még pedig erre az idén nyáron leleplezett teljesen új változatra:
Az újdonságnak immár hivatalos magyar listaárai is vannak. A legolcsóbb kivitel a Z4 sDrive20i, mely 197 lóerős, illetve 6,6 másodperces 0-100-as gyorsulású kompakt sportkocsiért minimum 14,86 millió forintot kell a kasszában hagynunk.
Aki ennél többre vágyik, annak mintegy 16,4 millió forintot kell fizetnie a Z4 sDrive30i-ért: ez a verzió már 258 lóerős produkciót ad elő, és segítségével akár 5,4 másodperc alatt letudható a 0-100-as sprint.
A csúcson jelenleg a Z4 M40i trónol. A 340 lóerős hathengeres motorral szerelt roadster 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, az árcéduláján pedig 20,57 millió forintos összeg olvasható.
Az 50:50 százalékos ideális tengelyterhelésű roadster a karbon széles körű használatának köszönhetően mindössze 1 400 kilogrammot nyom a mérlegen, vagyis 150 kilogrammal könnyebb az elődjénél. A későbbiekben várhatóan jön majd a Z4 M is, mely körülbelül 400 lóerős teljesítménnyel fog rendelkezni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.