A cseh márka új kompakt autója, többek közt a Volkswagen Golf ellenfele lesz.
A Skoda Scala nem teljesen közvetlenül helyettesíti a hamarosan kivezetésre kerülő Rapid Spaceback-et, hanem a Skoda első valódi versenyképes C-szegmensű autója lett.
Majdnem olyan nagy, mint a VW Golf: 4,362 mm hosszú, 1,793 mm széles valamivel rövidebb és keskenyebb, mint a kompakt szegmens viszonyítási alapja. Azonban hosszabb a tengelytávja 2,649 mm és egy kissé magasabb 1,471 mm. Ez hasonló belső méretet eredményez mint a Skoda Octaviaé. A Scala raktérfogata 467 liter, illetve 1410 liter a hátsó ülések lehajtása után.
Az első Skoda, amely a VW Group MQB A0 platformjára épül, egyben az első modell, amely már mutatja a márka formai irányait a következő fejlesztési időszakaszra.
Főbb jellemzői közé tartozik a háromszög alakú részben LED-es fényszórók (standard), a nagyméretű harmadik oldalablakok és a nagy hátsó szélvédő. A belső tér is új megközelítést alkalmaz, amelyen 6,5 hüvelykes és 9,2 hüvelyk között, de van egy 10,25 hüvelykes opció is, amely a MIB moduláris infotainment mátrix harmadik generációjával működik.
A bevezetéskor a Scala öt turbófeltöltésű motorváltozatot kínál: 90 LE és 150 LE között. Három benzines egység lesz, a belépő szintű az 1.0 literes háromhengeres TSI, amely 95 LE, egy 1.0 literes TSI 115 LE és és egy 1.5 literes négyhengeres TSI, amely 150 LE.
A 1,6 literes TDI négyhengeres turbódízel 115 LE/250 Nm nyomatékkal. Végül, a választékban lesz egy 90 LE 1.0 literes G-Tec egység is, amely földgázzal (CNG) üzemel.
Az autóval az utcákon majd 2019 közepétől lehet találkozni, az ára még nem ismert de, az angol sajtó 16 ezer fontra várja, ami jelenleg 5,8 millió forint. A sikerét igazán majd vélehetően az dönti el, hogyan lövik be az árát az Octaviához és a Skoda Karoq-hoz képest.