Jeges útfelületen csak az apró szögekkel felvértezett abroncsokkal lehet relatíve normálisan közlekedni, de ezek használata nem mindenhol engedélyezett.
Az autósoknak a nedves útfelület csúszósabb mivolta, illetve az aquaplaning veszélye miatt már esőben is óvatosabban kell vezetniük, mint száraz időben. Havas körülmények mellett pedig a sofőröknek még jobban oda kell figyelniük a kormány és a pedálok kezelésére. Hideg aszfalton és havas úton remek szolgálatot tesznek a téligumik, azonban ónos esőben és lefagyott utakon ezek az abroncsok sem sok tapadást biztosítanak.
Jeges úton lényegében csak azokkal a speciális gumikkal lehet relatíve normálisan közlekedni, melyek felületéből megannyi apró fémdarab áll ki. Ettől függetlenül senkinek sem ajánljuk a szöges gumik hazai használatát, Magyarországon ugyanis tilos ilyen abroncsokkal közlekedni, arról nem is beszélve, hogy szerencsére csak ritkán és rövidebb útszakaszokon lehet szükség ilyen kerekekre.
A környező országokban azonban bizonyos feltételek mellett engedélyezett a szöges gumik használata. Ilyen például a szomszédos Ausztria, ahol október elejétől május végéig lehet ilyen abroncsot szerelni a 3,5 tonnánál könnyebb járművekre. Ez esetben a legnagyobb megengedett sebesség 100 km/h.
Az olaszoknál, a franciáknál, az oroszoknál és a skandináv országokban is engedélyezett a szöges gumis közlekedés. Ennek használati feltételei országonként eltérőek, és az ilyen gumikkal szerelt autók hátsó részére általában egy egyedi matricát kell felragasztani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.