A GT-R ötvenedik születésnapjára készített koncepcióautó végleges változatával hamarosan akár a közutakon is találkozhatunk.
Néhány hónapja szinte még teljesen biztosak voltunk abban, hogy ez a GT-R50-es fenevad megmarad egy egzotikus koncepcióautónak, de most leleplezték azt a véglegeses változatát, mellyel hamarosan akár a közutakon is találkozhatunk.
A Nissan és az Italdesign eddig még sohasem dolgozott együtt, de a mellékelt fotók alapján reméljük, hogy a jövőben többször is elő fog fordulni hasonló eset. Az újdonság a legkeményebb utcai GT-R-re, a GT-R Nismóra épül, de annál alacsonyabb, szélesebb, illetve extravagánsabb karosszériát virít. Az Italdesign nemcsak a külcsínt, hanem az utasteret is jelentősen átalakította, ennek megfelelően belül rengeteg karbonszálas és Alcantara-bevonatú elemmel találkozhatunk.
A motorháztető alatt a normál GT-R-ben lévő 3,8 literes V6-os benzinmotor rejtőzik, melyre azonban felpakolták a GT3 sorozatban versenyző GT-R nagyobb turbóit és méretesebb intercoolereit. Ennek és a számos egyéb módosításnak köszönhetően a teljesítmény 710 lóerőre nőtt, a nyomatékcsúcs pedig eléri a 780 Nm-t.
A mérnökök ezenkívül megerősítették a váltót, a differenciálművet és a fékeket, illetve keményebbre hangolták a futóművet. A Michelin Pilot Super Sport gumikon gördülő Nissan GT-R50 menetteljesítményeit egyelőre sajnos sűrű homály fedi, azt viszont már tudni lehet, hogy az árcéduláján mintegy 1 millió eurós (323 millió forint) összeg lesz olvasható. Az első példányokat várhatóan 2020 elején vehetik majd át a vásárlók.
Az 570 lóerős normál Nissan GT-R-t a közelmúltban mi is alaposan leteszteltük és az elképesztő gyorsulásától alig kaptunk levegőt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.