Az új 911-es kicsit szélesebb, 30 lóerővel erősebb és sokkal okosabb lett, mint az elődje.
Első blikkre nehéz megkülönböztetni a Los Angeles-i Autószalonon debütált új 911-est az elődjétől, ebben talán a hátsó légbeömlő függőleges lamelláiba szerelt hosszanti kialakítású féklámpa nyújtja a legtöbb segítséget. Az újdonság elöl 4,5 centiméterrel szélesebb lett, hátul pedig a Carrera S és Carrera 4S modellek már olyan szélesen terpeszkednek, mint az előző 911 GTS.
A teljesen új belteret és 10,9 colos központi kijelzőt (előd: 7 col) kapott Porsche 911 elöl 20, hátul 21 colos kerekeken gördül. Motorból egyelőre csak egyetlen egy érhető el a kínálatban: a Carrera S és Carrera 4S 3 literes 6 hangeres turbós benzinmotorja 450 lóerős teljesítményt ad le, vagyis 30 lóerővel többet, mint korábban.
A hátsókerék-hajtású változat 3,7 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-as tempóra, a négykerék-hajtású kivitelnek pedig 3,5 másodperc kell ugyanehhez a produkcióhoz (Sport Chrono csomaggal: 3,6-3,4 másodperc). A végsebesség rendre 308, illetve 306 km/h magasságában alakul. Alapáron jár a nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó, a várhatóan hétfokozatú kéziváltó pedig csak a későbbiekben válik majd elérhetővé.
A többek közt új esős üzemmóddal, fékasszisztenssel, éjjellátó kamerával, 360 fokos parkolási segéddel, illetve stop-and-go funkciós adaptív tempomattal szerelt új 911-es máris előrendelhető, a kiszállítás a jövő év közepén kezdődik meg. A típus új fejlesztéseivel hamarosan részletes cikkben foglalkozunk majd, miután december elején üléspróbát veszünk a kocsiban.
A Carrera S németországi alapára 120 125 euró (39 millió forint), a Carrera 4S pedig minimum 127 979 euró (41,5 millió forint) ellenében vezethető haza. A későbbiekben érkező Carrera alapmodell várhatóan 105 000 euróba (34 millió forint) fog kerülni, és persze jönnek majd az olyan közkedvelt verziók is, mint például a Carbio, a Turbo és a GT3.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.