A sportkocsik, illetve a hagyományos autótuning egyik alapvető eleme a széles kerék, de vajon melyek a legszélesebb autógumik?
Az autógumik jelölése valahogy így néz ki: 205/55 R16. Ezek közül a számok közül az első, vagyis esetünkben a 205 adja meg a milliméterben mért szélességet, a második szám, ezúttal az 55 a gumi szélességének és oldalfal magasságának az aránya százalékban megadva, a harmadik, az esetünkben 16-os szám pedig a felni colban megadott átmérője.
Egy ilyen 205/55 R16-os gumi teljesen átlagos gumiméretnek mondható, amivel sok középkategóriás családi autón találkozhatunk. Ha növelni szeretnénk a tapadást és javítani a kanyartulajdonságokat (a komfort és a fogyasztás rovására), akkor szélesebb és peresebb gumit kell választanunk, de természetesen a gyári váltóméretek keretein belül maradva.
A sportkocsik közül sok modellen 285-305 milliméter szélességű gumi található, a komolyabb példányokon pedig a 325-335-ös gumik sem ritkák. Az e feletti szélességű gumik már igen ritkák, de például a Koenigsegg One:1-en 345-ös abroncsok feszülnek, a rekorder Lamborghini Aventador SV-n, illetve SVJ-n pedig 355 milliméter szélességű gumik kapnak helyet gyárilag.
A kereskedelmi forgalomban persze ennél szélesebb gumik is elérhetők, akár 365-375-ös méretben is, ha pedig valami igazán extrém dologra vágyunk, érdemes néhány pillantást vetnünk a Kumho Ecsta SPT KU31 385/15 R22-es abroncsra, melynek darabja mintegy 350 ezer forintba kerül. Íme:
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.