A körgyűrű tervezése során több új nyomvonalat is meg kell vizsgálni a NIF szerint. Az engedélyek legkorábban 2019 végén lehetnek meg.
Szerdán lakossági fórumot tartottak Pesthidegkúton az M0 tervezett bővítésével kapcsolatban. Az eseményen részt vett többek közt Szente Kálmán, Solymár polgármestere is, aki a Solymár Online hírportálnak nyilatkozott a körgyűrű fejlesztéséről.
"Jelenleg nincs kijelölt vagy tervezett nyomvonal" - mondta Szente, majd hozzátette, hogy a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. szerdai tájékoztatása szerint "minimum 5 új nyomvonalat kell megvizsgálni".
Az M0-s autóút fejlesztése kapcsán egyre gyakrabban elhangzó "mikor?" kérdésre a polgármester a következő választ adta: "mivel a környezeti vizsgálatok minimum egy évet igényelnek, legkorábban 2019 végén, 2020 elején lehet meg az engedély".
"Amennyiben sikerül egy elfogadható nyomvonalat kialakítani, ezután kezdődhet az engedélyes terv készítésének tendereztetése, majd a tervek megalkotása, és utána az engedélyeztetése" - tette hozzá.
Az M0-s első szakaszát 1990-ben adták át, és a körgyűrűből eddig összesen 77 kilométernyi autóút készült el. A nyugati szektorban hiányzó 20 kilométeres hegyvidéki útvonal közel fele alagútban futhat, de várhatóan lesznek völgyhidak is, és ez a szakasz a még ugyacsak elkészítésre váró, mintegy 7 kilométeres északi szakaszhoz fog csatlakozni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.