Az USA-ban gyártott luxuskategóriás SUV-ban egyszerre akár hét személy is utazhat.
Az újdonság 5,15 méter hosszú, 2 méter széles és 1,8 méter magas, miközben a tengelytávolsága eléri a 3,1 métert. A BMW amerikai gyárában, Spartanburgban készülő X7-es elejét egy olyan hatalmas vese hűtőrács uralja, melyhez foghatót eddig még egyetlen más BMW-n sem láthattunk. A fényszóró alapáron LED-es, felár ellenében pedig lézeres és akár 600 méterre is képes elvilágítani.
Eddig csak a 2-es Gran Tourer BMW-ben volt három üléssor, mostantól azonban már az X7-esben is hasonló megoldás található. Ráadásul a 14,5 centiméternyit tologatható második üléssor helyett opcionálisan két különálló luxusülés is rendelhető. Amennyiben hatan, vagy heten ülnek az X7-esben, akkor még mindig 326 liternyi csomag lehet mögöttük, két üléssor esetén pedig 730 liternyi térfogat áll rendelkezésre. Ha minden ülést lehajtunk, akkor 2120 literre nő a hasznos tér.
Az indítógomb új helyre került: a 8-as BMW-hez hasonlóan a középkonzolról indítható az X7-es. A műszerfalon két darab 12,3 colos kijelző található, melyeken a gyártó X5-ös és 8-as modelljeiről már ismerős új 7.0-s felhasználói felület fut. Ami nemcsak az érintőkijelzőről és a kormányról, hanem akár hangparancsokkal is egyszerűen kezelhető.
Az alapáras hatalmas panorámatetőt elektromos mozgatású rolóval lehet besötétíteni, éjszaka pedig 15 ezer apró LED világítja meg a nagy üvegfelületet. A fejlett önvezetésre képes X7-esben 20 hangszórós Bowers & Wilkins hifi szolgáltat kiváló minőségű muzsikát. Alapáron 20 colos kerekeket kapunk, melyek kérésre 21-22 colosra cserélhetők és minden X7-es elöl/hátul légrugós. A karosszéria talajtól számított magassága gombnyomásra 4 centiméternyit állítható.
A csúcsmotor az 50i-ben található 462 lóerős biturbó V8-as egység, ez azonban egyelőre nem érkezik meg Európába, ahol csak és kizárólag hathengeres motorokkal lesz kapható az új zászlóshajó modell. Nálunk egyelőre az M50d lesz a csúcsmodell, melynek 400 lóerős és 760 Nm-es dízelmotorja 5,4 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. A 30d 265 lóerős és 620 Nm-es és a piaci startkor Európában egyetlen benzines változat, a 40i lesz elérhető a maga 340 lóerős teljesítményével, illetve 450 Nm-es nyomatékával. Az összes modell összkerékhajtású és nyolcfokozatú automataváltóval bír.
A későbbiekben várhatóan plugin hibridként is érkező BMW X7 forgalmazása decemberben kezdődik meg, a legolcsóbb változat várhatóan 80 000 euróba, vagyis átszámítva mintegy 25,8 millió forintba fog kerülni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.