A német prémium márka újdonsága Spanyolországban, a Seatnál készül.
A 335-1090 literes csomagtartójú A1-esből csak ötajtós változat készül. A nyújtott tengelytáv miatt a korábbiaknál nagyobb lábtérrel kecsegtető újdonság kormánya mögött a legfrissebb trendeknek megfelelően már nem analóg, hanem digitális műszerfal található, a középkonzolon pedig kiviteltől függően 8,8-10,1 colos érintőkijelző trónol.
Említést érdemel továbbá a LED-fényszóró, a hangfelismerő funkció, a vezeték nélküli telefontöltő, illetve a 0-200 km/h tartományban használható sávtartós adaptív tempomat. A 8 centiméterrel hosszabb új A1-es 25 TFSI típusjelzésű alapmodelljében egy háromhengeres 1 literes benzinmotor található, mely 95 lóerőt és 175 Nm-t produkál. A 30 TFSI-ben ugyanennek a motornak némileg erősebb, 116 lóerős és 200 Nm-es változata teljesít szolgálatot.
A 35 TFSI már négyhengeres motort vonultat fel, ez az 1,5 literes erőforrás 150 lóerőt, illetve 250 Nm-t szabadít rá a kerekekre. A csúcsot a 40 TFSI jelenti, melynek 2 literes motorja 200 lóerős és 320 Nm nyomatékú – dízelmotor nincs a kínálatban. Az A1-eshez kéziváltó, illetve hétsebességes duplakuplungos automataváltó rendelhető.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.