Érdemes a téli szezon előtt tájékozódni, mert nem feltétlenül az a legdrágább abroncs, ami aztán a legjobb is.
Az európai autóklub (ACE), a német Műszaki Felügyeleti Társaság (GTÜ) együttműködésével egy finnországi tesztpályán tette próbára az idei, új, téli abroncsokat.
Kilenc garnitúrát vizsgáltak 185/65 R15 méretben, amely az egyik legjellemzőbb kategória, ilyennel van szerelve például az Opel Corsa, a VW Polo és társaik használnak ilyen méretű abroncsokat.
A pontok az egyes kritériumok szerint, súlyozva kerültek kiosztásra. A legfontosabb szempont a havas úton való viselkedés (max. 80 pont), majd a vizes úton (max. 80 pont) és a száraz úton (max. 60 pont) való irányíthatóság/fékezési jellemzők következnek míg a gazdaságosság (max. 30 pont) és ár-érték arány (max. 10) arányosan kevésbé hangsúlyosak. Ennek alapján az elérhető maximális érték 260 pont.
A teszt megállapításai szerint a téli abroncsok közül az olcsóbb kategória is megfelelően teljesített havas úton, viszont a mostanság sokkal jellemzőbb – inkább csak télies – nedves útviszonyok közt a téli abroncsok jelentős teljesítménybeli eltéréseket mutattak. A Goodyear és Continental abroncsával 80 km/h-s tempóról 34 méter alatt álltak meg ilyen felületen, míg a Kenda gumival 41 méter alatt.
A rangsor végül így alakult az összetet szempontok alapján:
1. Continental TS860 - 206 pont
2. Nokian WR D4 - 195
3. Goodyear UltraGrip 9 (UG9) - 191
4. Dunlop Winter Response 2 - 186
5. Kumho Wintercraft WP51 - 183
6. Bridgestone LM001 - 182
7. Nexen Winguard Snow G WH2 - 181
8. Pirelli Winter Cinturato - 177
9. Kenda Wintergen 2 KR501 - 173
A teljes teszt részletes eredményei itt érhetőek el. Aki pedig az összehasonlítás miatt további teszeredményekre is kíváncsi, itt az AutoBild idei tesztje.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.