A szakemberek eredetileg úgy becsülték, a kocsi 27 millió forintnak megfelelő dollárért kelhet el, a végleges ár azonban teljesen más volt.
Bő egy hónapja, augusztus végén írtunk arról a különleges Ladáról, ami 1979-ben készült, méghozzá nem is akármilyen alkalomra. A Nivával Francois Jeanson és fia részt vett az 1981-es Párizs–Dakaron, amiről így rögtön ki is derül, hogy nem épp a gyári változatról van szó. A kocsi utastere bukócsöves, módosított felfüggesztésű, egyedi lökhárítós és megnövelt kapacitású üzemanyag-tartályos. És mindezért
27 millió forintnak megfelelő összeget akartak kapni.
A neves versenyből 1981-ben végül is kiesett Lada Niva az RM Sotheby's londoni árverésén került kalapács alá, ahol nagyjából 100 ezer dolláros összeget becsültek meg a szovjet autóra a szakemberek.
A Carscoops beszámolója szerint az árverés lement, és végül nem 100 ezer, hanem 400 ezer lett az ára. Csak épp nem dollárban, hanem rubelben.
Mindez azt jelenti, hogy a vágyott 27 millió forintos ártól igen messze csapódott a kalapács, átszámítva ugyanis 1,7 millió forintért kelt el a kocsi. Hogy dollárosítsuk is: 100 ezer dollár helyett mindössze 5973 dollárért.
Az összegen még a szakemberek is meglepődtek, hiszen az előzetesen becsült 100 ezer dolláros ár igen messze volt a végleges eladási ártól, ekkora különbségek pedig igen ritkák az aukciókon.
Persze ne felejtsük el: ez mégicsak egy szovjet autó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.