Egy brit felmérés szerint egyre kevesebb gyártó tesz hagyományos, mechanikus kéziféket a kocsiba.
Minden évben, ahogy leesik az első hó, a kisebb-nagyobb parkolókban azonnal megjelennek a wannabe Ken Blockok, és azonnal megkezdik a driftelést. Ilyenkor persze jóval könnyebben megy a dolog, hiszen elég egy kis gázfröccsöt adni, majd elforgatni a kormányt és behúzni a kéziféket, ha van elég hó az aszfalton, a kocsi már kis sebességnél is elkezd "farolni". Az ilyesminek viszont hamarosan vége lehet.
A brit CarGurus készített nemrég felmérést arról, az elektronikus kézifék térhódításával mennyire szorult a háttérbe a hagyományos, mechanikus kézifék. Az eredmény igen meglepő lett.
Mint kiderült, csupán két olyan, a széles közönség számára autókat gyártó cég létezik, amelyek palettájának minden modelljében találni kéziféket. A Suzukiról és a Daciáról van szó, míg a prémium márkák, mint az Audi, Jaguar vagy Land Rover, már elhagyták a kínálatból a szerkezetet. A briteknél csupán az eladott autók 37 százalékában található meg a hagyományos kézifék, és valószínűleg Magyarországon sem sokkal jobb a helyzet. És itt most nem a kiöregedett használt autókra gondolunk.
Mindez azért is lehet szomorú hír a wannabe driftereknek, mert a elektronikus kézifékkel ilyesmit már nem lehet csinálni. Nemrég egy "oktatóvideóból" kiderült, mi történik, ha 190 km/h-s sebességnél valaki behúzza az elektronikus kéziféket. A végeredmény itt látható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.