Néhány hónapja volt hír, hogy visszatérhet a jelenlegi legklasszikusabb Ferrari, a 250 GTO egy mai változatban. Olyan cégek áltak már az ötlet mögé, mint a Pirelli. Most egy dizájnercég tervezgette a külsejét is.
Az Ares Design, amely nem tartozik a legrégebbi cégek közé, de azért csináltak már pár olyan munkát, amire felfigyelt a világ, mint például ez a Chevrolet Corvette, ami egy retromodern darab, most a Ferrari 250 GTO-ra ötleteltek.
Az alaphír a Ferrari esetében az, hogy néhány hónapja, az akkor még Ferrari-elnök és azóta sajnos elhunyt Sergio Marchionne a Genfi Autószalonon belengette, hogy folytatnák a Ferrari 250 GTO gyártását.
Ennek a járműnek egyik példánya birtokolja jelenleg a világ legdrágább sportkocsija címet. Egy ilyen 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO-ért fizették ki a legnagyobb összeget: a Bonhams 2014. augusztusi árverésén 38 millió 115 ezer dollár ellenében cserélt gazdát. Ez 11 milliárd forintot jelent.
A Ferrari 250 GTO-ból csupán alig készült pár tucat 1962 és 1964 között. Amellett, hogy a kétajtós, 880 kilogramm tömegű sportkocsi motorházteteje alatt egy 300 lóerős 4 literes V12 erőforrás rejtőzött – mely egy ötsebességes váltó közreműködésével juttatja erejét az aszfaltra –, nyilvánvalóan az (is) hozzátesz az árhoz, hogy csupán 39 darab készült belőle. A jelek szerint azonban hamarosan még több lehet belőle.
A Ferrari 250 GTO mai megfelelőjének alapja, a 812 Superfast lehet, vagyis egy klasszikus V12-es motor,ú modell, amely 6.5 literes és nagyjából 800 lóerős. Ez a minimum elvárás talán egy ilyen projekt esetében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.